29 mars 2015
Trådstartare
Jag har en Caddy -00a som nu har stått sen i september, då var den lite svårstartad när den stått en vecka eller så men den startade alltid på under 5-10 sekunder.
Jag försökte härom veckan att starta den men då var batteriet helt tömt (gick inte ens att tända lampan), laddade upp batteriet till fullt och då startade den nära på. Dock bara en gång (första försöket), dagen efter testade jag samma sak och då var den också nära att starta första gången för att sen bara tugga. Glödstiftslampan verkar lysa som den ska.
Började kolla säkringarna och de var alla ok. Hittade någon länk att OKQ8s diesel sätter igen filter så jag kollade bränslefiltret och försökte blåsa genom det efter att ha tömt det. När jag blåste riktigt hårt kändes det som att det bara var lite som kom igenom, annars kom ingen luft. Efter detta test tog jag och köpte ett nytt bränslefilter som jag fick nu i fredags. Nu trodde jag självklart att bilen skulle starta direkt men det visade sig att bränslefiltret inte fylls... Har nog totalt kört startmotorn i 40-60 sekunder efter att nya bränslefiltret sattes i och det känns som att filtret borde ha fyllts nu. Efter dagens startpass visade batteriet 12.7V och var på laddning under natten.
Har också försökt resetta immobilizern genom att koppla ut den negativa polen från batteriet och trycka på bromsen.
Någon som har några ideer på vart jag ska börja felsöka?