Köpråd, först bil och sportigare kombi

Ingooo
2 april 2015 · 167 Inlägg

Vectra är prisvärda faktiskt! 2.0T på 175 hk är faktiskt en pigg rackare. Körde en nyligen och blev förvånad vilket tryck det ändå var i den. Men bilen kanske inte upplevs så fet men med OPC dekalerna samt lite andra attribut som kommer med då kan pigga upp den bilen tillräckligt kanske?

JKDesign
3 april 2015 · 4 442 Inlägg

http://www.blocket.se/gallivare/Saab_9_ … 11&w=3

Går säkert att pruta ner en del och då har sonen en bil som är kvickare än dom flesta standard bilarna 👍
Med en uppsättning bbs fälgar blir den fet också.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JourneymanX
3 april 2015 · 645 Inlägg

Svårt men här är ngra av mina val ok lite över ert max pris:
http://www.bytbil.com/bilar/audi/a4/evm … kE0AATyw_!
En svart Audi A4 2.0T FSI Avant kombi 200 hk ser helt ok ut!
http://www.bytbil.com/bilar/volkswagen/ … AHhaE8sA_!

El en trevlig lågmilare en Vw Passat V8 ser mkt fräsch ut för sin ålder!
http://www.bytbil.com/bilar/saab/9-5/av … AHRaE8sA_!
Saab 95 Sportkombi  är ochså ett trevligt val(En Aero mkt bil för pengarna!)Denna ser helt ok ut(om man nu gillar ljust skinn!)

peter_1976 JDM
3 april 2015 · 2 201 Inlägg

Evildan skrev:
Eller mitt val, en Toyota Caldina (Avensis) Gt-t.
4wd.
Turbo.
259hk.
http://www.blocket.se/jonkoping/Toyota_ … amp;last=1

Denna var ju riktigt fin. Men tyvärr inte många människor som vet vad det är för bil o därför hellre satsar på svenssonbilar.

it_mutt Avstängd
3 april 2015 · 10 388 Inlägg

marcus80 skrev:
Vet inte hur du fått fram att en a6 på 170hk kan dra 0,8. Hade själv en a6 2.4 och en A4 v6 2.4 och dom drog över litern. Och dom är allt annat än kvicka.

Så något med turbo är att föredra.

Inga problem alls.

Sommarhalvåret snittar jag (med cvt-lådan) 0,75-0,8 över en tank (tank efter tank efter...and so on), vinterhalvåret ~1dl mer. De andra två bilarna i familjen/släkten ligger i samma område gällande förbrukningen.

Något fartvidunder är det då iaf inte.

- - Edit - -

Noterade nu att du kört quattro tidigare, så ja, jag låter förklaringen finnas där.

- - - - - - - - - -

4.2:an som någon drog upp i tråden är ju däremot en trevlig bil, men, dyr att köra. Och tyvärr är det ju inte helt ovanligt att tiptroniclådorna strular. Men, får man tag i en med "hel och välfungerande låda" och sköter den, så är det inte alls någon tråkig bil. Ja förutom möjligen när man ska tanka då wink

Senast redigerat av it_mutt (3 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
3 april 2015 ·

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:
Vet inte hur du fått fram att en a6 på 170hk kan dra 0,8. Hade själv en a6 2.4 och en A4 v6 2.4 och dom drog över litern. Och dom är allt annat än kvicka.

Så något med turbo är att föredra.

Inga problem alls.

Sommarhalvåret snittar jag (med cvt-lådan) 0,75-0,8 över en tank (tank efter tank efter...and so on), vinterhalvåret ~1dl mer. De andra två bilarna i familjen/släkten ligger i samma område gällande förbrukningen.

Något fartvidunder är det då iaf inte.

- - Edit - -

Noterade nu att du kört quattro tidigare, så ja, jag låter förklaringen finnas där.

- - - - - - - - - -

4.2:an som någon drog upp i tråden är ju däremot en trevlig bil, men, dyr att köra. Och tyvärr är det ju inte helt ovanligt att tiptroniclådorna strular. Men, får man tag i en med "hel och välfungerande låda" och sköter den, så är det inte alls någon tråkig bil. Ja förutom möjligen när man ska tanka då wink

4.2 anser även jag är en rätt trevlig motor, dock upplevde jag bottenregistret klent jämfört med en jämnstor MB V8 när jag åkte D2 A8 4.2 -99.
Törstiga? Inte då, dom vill sällan ha över 14l/100km blandad körning. big_smile
Lådorna är som du skriver väldigt trevliga när dom fungerar, men det är väldigt vanligt att dom gör just raka motsatsen.
Ett kvitto liggandes i min 4.2 påvisade att kamremsbyte gjordes 2004 vid 12000mil på auktoriserad firma i Dalarna, det var en nätt summa om 24000kr inkl vattenpumpsbyte såklart.

it_mutt Avstängd
3 april 2015 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:
Vet inte hur du fått fram att en a6 på 170hk kan dra 0,8. Hade själv en a6 2.4 och en A4 v6 2.4 och dom drog över litern. Och dom är allt annat än kvicka.

Så något med turbo är att föredra.

Inga problem alls.

Sommarhalvåret snittar jag (med cvt-lådan) 0,75-0,8 över en tank (tank efter tank efter...and so on), vinterhalvåret ~1dl mer. De andra två bilarna i familjen/släkten ligger i samma område gällande förbrukningen.

Något fartvidunder är det då iaf inte.

- - Edit - -

Noterade nu att du kört quattro tidigare, så ja, jag låter förklaringen finnas där.

- - - - - - - - - -

4.2:an som någon drog upp i tråden är ju däremot en trevlig bil, men, dyr att köra. Och tyvärr är det ju inte helt ovanligt att tiptroniclådorna strular. Men, får man tag i en med "hel och välfungerande låda" och sköter den, så är det inte alls någon tråkig bil. Ja förutom möjligen när man ska tanka då wink

4.2 anser även jag är en rätt trevlig motor, dock upplevde jag bottenregistret klent jämfört med en jämnstor MB V8 när jag åkte D2 A8 4.2 -99.
Törstiga? Inte då, dom vill sällan ha över 14l/100km blandad körning. big_smile
Lådorna är som du skriver väldigt trevliga när dom fungerar, men det är väldigt vanligt att dom gör just raka motsatsen.
Ett kvitto liggandes i min 4.2 påvisade att kamremsbyte gjordes 2004 vid 12000mil på auktoriserad firma i Dalarna, det var en nätt summa om 24000kr inkl vattenpumpsbyte såklart.

Allt är ju relativt om vad som är "törstigt" wink Det går givetvis att köra "mer" och mindre ekonomiskt även med den bilen. Problemet är väl just med en "sån bil", att den kanske inte inbjuder till att köra som om man hade ägg under foten

Tycker det låter som ett alldeles ypperligt pris, det är ju i krokarna av vad man ger för hela bilen, bara att byta kärra när det är dags istället wink tongue

Senast redigerat av it_mutt (3 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
fractal101
5 april 2015 · 142 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

marcus80 skrev:
Vet inte hur du fått fram att en a6 på 170hk kan dra 0,8. Hade själv en a6 2.4 och en A4 v6 2.4 och dom drog över litern. Och dom är allt annat än kvicka.

Så något med turbo är att föredra.

Inga problem alls.

Sommarhalvåret snittar jag (med cvt-lådan) 0,75-0,8 över en tank (tank efter tank efter...and so on), vinterhalvåret ~1dl mer. De andra två bilarna i familjen/släkten ligger i samma område gällande förbrukningen.

Något fartvidunder är det då iaf inte.

- - Edit - -

Noterade nu att du kört quattro tidigare, så ja, jag låter förklaringen finnas där.

- - - - - - - - - -

4.2:an som någon drog upp i tråden är ju däremot en trevlig bil, men, dyr att köra. Och tyvärr är det ju inte helt ovanligt att tiptroniclådorna strular. Men, får man tag i en med "hel och välfungerande låda" och sköter den, så är det inte alls någon tråkig bil. Ja förutom möjligen när man ska tanka då wink

4.2 anser även jag är en rätt trevlig motor, dock upplevde jag bottenregistret klent jämfört med en jämnstor MB V8 när jag åkte D2 A8 4.2 -99.
Törstiga? Inte då, dom vill sällan ha över 14l/100km blandad körning. big_smile
Lådorna är som du skriver väldigt trevliga när dom fungerar, men det är väldigt vanligt att dom gör just raka motsatsen.
Ett kvitto liggandes i min 4.2 påvisade att kamremsbyte gjordes 2004 vid 12000mil på auktoriserad firma i Dalarna, det var en nätt summa om 24000kr inkl vattenpumpsbyte såklart.

har kört min på under 0.9 men det är ju lång körning, pendlande går inte att komma under litern i mitt fall.

Bygger en E36 Touring med 2JZ
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang