2266
Sök

Köpråd Nissan Navara double cab

28 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Tjenare, har blivit riktigt sugen på Nissan Navara, men har läst att många motorer som gått osv, men är de några speciella årsmodeller eller är de generelt? Sen är de om man ska gå på en 08/09/10 med 171 hk eller om man ska köra på en 10/11 med 190 ? Skilljer dom sig mkt i bränsleförbrukningen? Är de något annat man ska tänka extra på när men kollar/ provkör ? Och vad skiljer mer än motorn i årsmodellerna ? Ska ha en automat, hur är automatlådorna på dessa ?

Tacksam för svar !
Mvh Emil
Senast redigerat av wallemannen (9 april 2015)

1 798 Inlägg
9 april 2015
Automat lådorna är inte alls bra håller väl så länge du inte drar släp vet en som rasa på grund av detta på en som inte gått 10.
Senast redigerat av fredde85 (9 april 2015)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

28 Inlägg
10 april 2015
Trådstartare
Okej vet du va de va för årsmodell på den ?

5 148 Inlägg
10 april 2015
Lite annat som är värt att kolla.
Bakbromsar, avluftningen till bakaxeln blir tät. Detta gör att oljan trycks ut i bromstrummorna.
4wd som krånglar, glapp i reläna är vanligast. Även en givare i bakaxeln.
Abs fel. Abs givare går sönder ibland. Lika så kablar längs ramen. Abs givarna är dyra.
Händer att spridare ger upp. Dyrt som attans. Dock ej vanligt.
Glappa spindelleder fram är mycket vanligt. Dyrt.
Hjullager fram är ganska vanligt.
Automatlådorna brukar funka. Jag hade satsat på en v6. Går fint och är stark.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

28 Inlägg
10 april 2015
Trådstartare
Okej tack så mkt, gäller de alla årsmodeller? Dom borde ju ha fixat problemen allt med tiden ?

825 Inlägg
10 april 2015
Dom nyare motorerna ska nog vara fixade, problemet gällde motorn med 133 hk , vad jag vet.
4 an på 173 hk , hade i alla fall på en del exemplar en tendens, att vara lite trögstartad och gå ojämnt på runt 500-600 varv vid varmstart, men om man gasar lite när motorn startat så går den upp på normalt tomgångsvarv , var i alla fall så på dom 2 jag åkte i

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

28 Inlägg
11 april 2015
Trådstartare
Okej okej, tack för tipsen jag är mest sugen på 190 hästarn så då borde ju de inte vara några problem med de 😃

Sök