Mack
Forum- och sitemoderator
8 juni 2015
· 26 167 Inlägg
Fl4w3d skrev:
har en 240 75a som ska få lite liv i sig!
idag sitter där en b21a på 97hk vilket inte är speciellt roligt!
tanken går som såhär, b23 botten, 405 topp, k kam, och dubbla weber 45or samt extraktor grenrör (4-2-1) och 2.5" system ut. vilket borde ge en lite roligare motor än vad som sitter där idag.
tanken är en orginal topp för att inte priset ska springa iväg jättemycket, skulle detta vara ett vettigt beslut? någon med tips eller synpunkter?
någon med rimlig koll på vad en sådan motor kan hamna på i effekt? hur håller m45 lådan för en sådan här motor? lämplig diff att använda? tänker ej köra svetsat, bygger enbart seriöst
B23, 405-topp och k-kam är GLT-standard, och gav 136 hk.(med E-sprutet)
Så med Weber..så kanske 10 hästar till om det ställs in tillräckligt bra?
Jag bara gissar..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.