Förgasar trim recept, för en lite roligare bil

Fl4w3d
8 juni 2015 · 139 Inlägg

har en 240 75a som ska få lite liv i sig!

idag sitter där en b21a på 97hk vilket inte är speciellt roligt!

tanken går som såhär, b23 botten, 405 topp, k kam, och dubbla weber 45or samt extraktor grenrör (4-2-1) och 2.5" system ut. vilket borde ge en lite roligare motor än vad som sitter där idag.

tanken är en orginal topp för att inte priset ska springa iväg jättemycket, skulle detta vara ett vettigt beslut? någon med tips eller synpunkter?


någon med rimlig koll på vad en sådan motor kan hamna på i effekt? hur håller m45 lådan för en sådan här motor? lämplig diff att använda? tänker ej köra svetsat, bygger enbart seriöst smile

Volvo 940 LTT SE "Flawed" (1997)
Volvo 944 "DailyDriven" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
8 juni 2015 · 26 167 Inlägg

Fl4w3d skrev:
har en 240 75a som ska få lite liv i sig!

idag sitter där en b21a på 97hk vilket inte är speciellt roligt!

tanken går som såhär, b23 botten, 405 topp, k kam, och dubbla weber 45or samt extraktor grenrör (4-2-1) och 2.5" system ut. vilket borde ge en lite roligare motor än vad som sitter där idag.

tanken är en orginal topp för att inte priset ska springa iväg jättemycket, skulle detta vara ett vettigt beslut? någon med tips eller synpunkter?


någon med rimlig koll på vad en sådan motor kan hamna på i effekt? hur håller m45 lådan för en sådan här motor? lämplig diff att använda? tänker ej köra svetsat, bygger enbart seriöst smile

B23, 405-topp och k-kam är GLT-standard, och gav 136 hk.(med E-sprutet)
Så med Weber..så kanske 10 hästar till om det ställs in tillräckligt bra?
Jag bara gissar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Fl4w3d
9 juni 2015 · 139 Inlägg

Mack skrev:

Fl4w3d skrev:
har en 240 75a som ska få lite liv i sig!

idag sitter där en b21a på 97hk vilket inte är speciellt roligt!

tanken går som såhär, b23 botten, 405 topp, k kam, och dubbla weber 45or samt extraktor grenrör (4-2-1) och 2.5" system ut. vilket borde ge en lite roligare motor än vad som sitter där idag.

tanken är en orginal topp för att inte priset ska springa iväg jättemycket, skulle detta vara ett vettigt beslut? någon med tips eller synpunkter?


någon med rimlig koll på vad en sådan motor kan hamna på i effekt? hur håller m45 lådan för en sådan här motor? lämplig diff att använda? tänker ej köra svetsat, bygger enbart seriöst smile

B23, 405-topp och k-kam är GLT-standard, och gav 136 hk.(med E-sprutet)
Så med Weber..så kanske 10 hästar till om det ställs in tillräckligt bra?
Jag bara gissar..

låter vettigt, men att hitta en sådan motor är inte lätt! haft funderingar på en 531 topp istället, men hur blir det med fördelaren, går det bra att ha den blockmonterad ändå?

Volvo 944 "DailyDriven" (1992)
Volvo 940 LTT SE "Flawed" (1997)
Fl4w3d
9 juni 2015 · 139 Inlägg

blir hederligt förgasartrim, har min b21a som besiktningsmotor! så tanken är att bygga en motor som är lite roligare bredvid, vill inte göra som andra och byta till bmw motor eller liknande. 160-200hk sugis duger gott o sladda runt med smile

Volvo 940 LTT SE "Flawed" (1997)
Volvo 944 "DailyDriven" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang