Saab 9-3 1999 200hk, lite frågor.

Gurra001
15 juni 2015 · 23 Inlägg

Fick byta vevaxelgivare på min för ett tag sen då den inte startade när den var varm. Man kan även märka av att den misständer ibland när man kör.

Annars är ju defekt tändkasset en vanlig orsak att saabarna inte startar, fast då borde motorlampan lysa + visa felkod

doglas2009
17 juni 2015 · 209 Inlägg

Gurra001 skrev:
Fick byta vevaxelgivare på min för ett tag sen då den inte startade när den var varm. Man kan även märka av att den misständer ibland när man kör.

Annars är ju defekt tändkasset en vanlig orsak att saabarna inte startar, fast då borde motorlampan lysa + visa felkod

Är vevaxelgivare svårt att byta? Det enda jag bytt tidigare är avgassystem på en 240 och så har jag även lyckats lufta bromsarna på saaben.

En annan sak jag funderar på. Jag tycker att pedalerna är lite svampiga, det är ett litet glapp innan man märker att kopplingen börjar ta, gå det att fixa smidigt? Även gaspedalen tycker jag är lite glappig, är det så att det kanske går att spänna vajern till motorn?

Gurra001
18 juni 2015 · 23 Inlägg

Givaren sitter på framsidan lågnt ner på blocket, sitter en liten värmesköld över själva givaren, sitter med en torx. På min var torxen sönderdragen plus att jag även har 3" downpipe vilket gjorde att det blev lite trångt o pilligt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang