Försäkringsbolag och bevis

HayesNine
29 juni 2015 · 191 Inlägg

Igår när jag var ute och körde hamnade jag bakom en bil. Vi fick möte av en mörk Audi som vinglar in i vår fil. I sista stund tittar han upp antagligen från mobilen och girar men slår ända i sida mot sida med bilen framför mig. Backspeglar flyger all världens väg och sidorna på bilarna blir ju därefter. Allt gick i ca 80 kmh. Bilen framför mig stannar och jag bakom. Men aset i Audi drar! Vi står kvar fem minuter och pratar och kollar läget osv men ingen Audi kommer tillbaka.
Jag undrar vad hans försäkringsbolag kommer säga? Han har ju inga uppgifter om mötande bilen eller personen i. Och parkeringsskada kommer han nog inte långt med. Är det nån som vet vad försäkringsbolagen har för policy?

BudgetDunkaren Osponsrad
29 juni 2015 · 1 631 Inlägg

Han kan ju enkelt säga att det varit smitningsolycka o få ersättning.
Det kan du också göra för det är detta handlar om.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
HayesNine
29 juni 2015 · 191 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Han kan ju enkelt säga att det varit smitningsolycka o få ersättning.
Det kan du också göra för det är detta handlar om.

Jo du är ju sant. Men samvetet kan man ju undra hur det funkar då.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Detta måste ju polisanmälas!!

Smitaren kommer ju förmodligen försöka få sin bil lagad via sin försäkring och då är han torsk..

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
HayesNine
29 juni 2015 · 191 Inlägg

Allt gick så fort så vi missade plåtarna. Det är väl det största problemet. Tror inte polisen gör så mycket om man ringer in och säger att det finns en krockad Audi på ekerö nånstans

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
29 juni 2015 · 3 730 Inlägg

HayesNine skrev:
Allt gick så fort så vi missade plåtarna. Det är väl det största problemet. Tror inte polisen gör så mycket om man ringer in och säger att det finns en krockad Audi på ekerö nånstans

Dom har ju faktiskt rätt mycket att gå på. Hur många sidsmällda Audi tror du det finns på Ekerö?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang