Hej! Någon som vet hur man får bort låsbulten på en fälg när man inte har tillgång till den speciella hylsa som fodras? Fick inte med hylsan av förre ägaren Kan inte byta fälgar på Audi 100Avant Turbo -91:a.
Hej! Någon som vet hur man får bort låsbulten på en fälg när man inte har tillgång till den speciella hylsa som fodras? Fick inte med hylsan av förre ägaren Kan inte byta fälgar på Audi 100Avant Turbo -91:a.
Om det är de bultarna som följde med fälgarna och om du kan spåra fälgarna till den firma som sålde fälgarna så kanske det går. Annars vet jag inte. Du kanske kan be förre ägaren skicka hylsan i ett vadderat kuvert.
Du kan prova att borra bort skruvskallen, det är ett tidskrävande och tråkigt jobb. Det förslag du fick att åka till en däckverkstad tycker jag är ett bra alternativ om den förra ägaren inte har nyckeln som Benny föreslog.
Bra påpekande som jag helt håller med om. En bult är inte gängad. Det är däremot skruv och mutter. Också petimeter som får frossa när man kallar hjulmuttrar för hjulbultar.
Finns eftermarknadsfälgar som har så trånga "brunnar" att det inte går att slå på en hylsa(AEZ eller nått sånt). Då kan man hålla en mutter med 18 mm nyckelvidd mot låsskruven/-muttern och fylla igen hålet på muttern med MIG´en(som väl alla har:rolleyes:). Därefter skruvas låsskruven/-muttern enkelt bort.