Volvo 855 Läcker Olja

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

Hej börjar bli ett riktigt iriterande problem, bilen läcker olja mellan växellådan och motorn. Samt från nåt som är som en glugg eller "hål" som faktsikt ska vara där under på kanske 2-4mm storlek. Undarr varför om nu har nån tanke det är så att den läcker olja. Packboxen är ny då vi var typ 90 % säkra på att det var den, vilket det tydligen inte var. och tillägas kan att han som sökt felet utan lycka är en väldigt duktig bilmek sedan många många år. Vi förstår helt enkelt inte varför den läcker.

Undrar om nån här har nån liten tankespringare tidigare erfarenhet eller tips på lösning på detta. Är väldigt jobbigt och är jäkligt tråkigt för den går så extremt bra i övrigt bara  läckaget som jävlas totalt

Ni skulle vara kungar ifall ni kunde bistå hjälp <3

/Jeppe

cARLBOM
11 augusti 2015 · 159 Inlägg

Samtliga 850 läcker mellan motor och låda om man inte löst detta i efterhand....

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

cARLBOM skrev:
Samtliga 850 läcker mellan motor och låda om man inte löst detta i efterhand....

seriöst... yikes ?

Senast redigerat av jesper080 (11 augusti 2015)

cARLBOM
11 augusti 2015 · 159 Inlägg

Jepp, standard fel på just 850 modellerna.. bara ta isär skiten, lägga en ny packning o sätta ihop!

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

cARLBOM skrev:
Jepp, standard fel på just 850 modellerna.. bara ta isär skiten, lägga en ny packning o sätta ihop!

fan va synd isf... vadå ta isär o sätta i ny packning, kan du vara mer precis smile ?

cARLBOM
11 augusti 2015 · 159 Inlägg

ta isär växellådan från motorn, skrapa gammal packning, sätt dit ny packning och skruva ihop..
Det ska gå att göra med motorn kvar i chassit om man lossar motorfäste och framvagn, men när detta gjordes på min bil lyftes motorn ur.

Senast redigerat av cARLBOM (11 augusti 2015)

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

cARLBOM skrev:
ta isär växellådan från motorn, skrapa gammal packning, sätt dit ny packning och skruva ihop..
Det ska gå att göra med motorn kvar i chassit om man lossar motorfäste och framvagn, men när detta gjordes på min bil lyftes motorn ur.

där packboxen sitter eller ?

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

cARLBOM skrev:
ta isär växellådan från motorn, skrapa gammal packning, sätt dit ny packning och skruva ihop..
Det ska gå att göra med motorn kvar i chassit om man lossar motorfäste och framvagn, men när detta gjordes på min bil lyftes motorn ur.

är det säkert att det är packningen då ?

cARLBOM
11 augusti 2015 · 159 Inlägg

Tvätta, torka rent... ut o kör en kortare sväng, hissa upp skiten o kolla... men jag kan nästa garantera att det är den packningen, det läcker där i mellan på alla 850...

jesper080
11 augusti 2015 · 179 Inlägg

cARLBOM skrev:
Tvätta, torka rent... ut o kör en kortare sväng, hissa upp skiten o kolla... men jag kan nästa garantera att det är den packningen, det läcker där i mellan på alla 850...

ah okej tack för svar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang