7047
Sök

Tar i/skrapar, höger fram, slutar vid bromsning och svängar.

JFfoto
11 augusti 2015
Trådstartare
Det är rejält blött ute nu och orkar inte gräva mer djupare i detta idag, och hittar ingenting som är fel utvändigt.

Efter jag kört en liten stund så börjar det låta som att hjulet tar i någonstans, ett knackande ljud, men det är inte det, fälgen och däck har jag haft på länge.

Enda jag gjort är att byta bromsar, men det var ca 3 veckor sen, men nu börjar det låta. Då bytte jag belägg och skivor.

Det låter i alla hastigheter och följer hjulvarven, alltså, låter snabbare ju fortare jag kör. Men när jag petar till på bromsen så slutar det, även när jag svänger höger/vänster så slutar det, men börjar direkt jag kör rakt fram/släpper bromsen. Det som är så märkligt att det hör ihop?

Bilen är en Volvo 940 -98.

Muttley
11 augusti 2015
Trådstartare
Kanske fått in skit i bromsen.

Ta ner och kolla.  Kolla bromsoken så de är friska, beläggen skall gå helt fritt.

512 Inlägg
11 augusti 2015
Låter som en bromssköld som fått sig en smäll. =/

Hissa upp hjulet och snurra och lyssna!

Är det ett skrikigt ljud är det bromsskölden.

JFfoto
11 augusti 2015
Trådstartare
Ska kolla upp era tips imorgon. Tackar. smile

512 Inlägg
15 augusti 2015
Vad var det som lät?

JFfoto
15 augusti 2015
Trådstartare
_Thor_ skrev:
Vad var det som lät?

Sorry för segt svar, men det var bromsskölden som tog i, tror jag, Den va rätt rostig så kanterna stod lite hur som helst, men innan jag bröt dän lite rost så knacka jag lite på bromsoket, så antingen det eller skit som kom ur bromsoket när jag slog på det. smile

Skönt med enkla fel emellanåt.

512 Inlägg
15 augusti 2015
Kalltkaffe skrev:
_Thor_ skrev:
Vad var det som lät?

Sorry för segt svar, men det var bromsskölden som tog i, tror jag, Den va rätt rostig så kanterna stod lite hur som helst, men innan jag bröt dän lite rost så knacka jag lite på bromsoket, så antingen det eller skit som kom ur bromsoket när jag slog på det. smile

Skönt med enkla fel emellanåt.

Ofta beror det på att någon tagit av hjulet vårdslöst.

Rost på ok och skivor finns det gott om. Blir dock bättre med lite färg på oket. wink

Men ljud från framvagnen kan driva en galen så vad bra att du fick väck det. (=

Sök