Ändrade regler vad gäller ID nummer på bilar så skall numret som finns i nedre kanten på framrutan överenstämma med numret som är instansat någonstans i ramen på bilen.
Jag har en CHEVROLET CG 21305 Enligt besiktningsunderlaget skall ramnumret vara instansat i tvärbalken under höger bakdörr men jag hittar det inte... är det någon som vet mer exakt var det kan sitta?
Bäst av allt är när numret är stansat någonstans där det hamnat under något annat. Det finns säkert ett nummer, men det garanterar inte att du hittar det. Lycka till. B!
Ändrade regler vad gäller ID nummer på bilar så skall numret som finns i nedre kanten på framrutan överenstämma med numret som är instansat någonstans i ramen på bilen.
Jag har en CHEVROLET CG 21305 Enligt besiktningsunderlaget skall ramnumret vara instansat i tvärbalken under höger bakdörr men jag hittar det inte... är det någon som vet mer exakt var det kan sitta?
Ett vanligt ställe är på ramen innanför höger bakhjul.
Finns en internationell överenskommelse(som inte alla följer) att rambyggda bilar ska ha primäridentiteten instansad med minst 7 mm höga tecken på främre högra rambalkens sida eller ovanpå i höjd med högra framhjulets insida.