Vin/Chassinummer finns inte in stansat!!!! vad gör jag

lighter22
18 augusti 2015 · 436 Inlägg

Tjenare gott folk!
jag har en Lincoln Mark VIII -94 och har letat febrilt efter det instansade chassinumret men det finns inte har googlat som en dåre och ända jag hittar är den vanliga plattan med instansat nummer i vindrutan!

det som är problematiskt är att besiktningen hotade nu senast jag var inne på kontroll (fick lite 2or) att om jag inte hittade det instansade numret (som måste sitta på ramen tydligen) så kommer bilen att tvingas in på regbes....

detta vill jag så klart inte ska hända då det är onödigt dyra pengar.....

vad kan jag göra? jag har letat överallt jag kan på bilen har kollat igenom instruktions boken jag har googlat om problematiken
men vet faktiskt inte vad jag ska göra?

någon som har ett tips???

Lowpass
18 augusti 2015 · 1 224 Inlägg

Är det inte deras problem att veta var de ska leta?

i-vtec Do you?
Pininfarina406
18 augusti 2015 · 536 Inlägg

lighter22 skrev:
Tjenare gott folk!
jag har en Lincoln Mark VIII -94 och har letat febrilt efter det instansade chassinumret men det finns inte har googlat som en dåre och ända jag hittar är den vanliga plattan med instansat nummer i vindrutan!

det som är problematiskt är att besiktningen hotade nu senast jag var inne på kontroll (fick lite 2or) att om jag inte hittade det instansade numret (som måste sitta på ramen tydligen) så kommer bilen att tvingas in på regbes....

detta vill jag så klart inte ska hända då det är onödigt dyra pengar.....

vad kan jag göra? jag har letat överallt jag kan på bilen har kollat igenom instruktions boken jag har googlat om problematiken
men vet faktiskt inte vad jag ska göra?

någon som har ett tips???

Stansa in det själv på ett bra ställe och säg att du hittade det. Hur ska dom veta...

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
lighter22
18 augusti 2015 · 436 Inlägg

Lowpass skrev:
Är det inte deras problem att veta var de ska leta?

tyvärr så är det upp till bilägaren och veta vart det sitter....

thilo skrev:

lighter22 skrev:
Tjenare gott folk!
jag har en Lincoln Mark VIII -94 och har letat febrilt efter det instansade chassinumret men det finns inte har googlat som en dåre och ända jag hittar är den vanliga plattan med instansat nummer i vindrutan!

det som är problematiskt är att besiktningen hotade nu senast jag var inne på kontroll (fick lite 2or) att om jag inte hittade det instansade numret (som måste sitta på ramen tydligen) så kommer bilen att tvingas in på regbes....

detta vill jag så klart inte ska hända då det är onödigt dyra pengar.....

vad kan jag göra? jag har letat överallt jag kan på bilen har kollat igenom instruktions boken jag har googlat om problematiken
men vet faktiskt inte vad jag ska göra?

någon som har ett tips???

Stansa in det själv på ett bra ställe och säg att du hittade det. Hur ska dom veta...

det är lite i dem banorna jag tänker också men har aldrig stansat ngt vart får man tag i verktyg till det?

N_W V8 de bästa som finns!
18 augusti 2015 · 1 092 Inlägg

Här http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000034272/

Jag graverade in mitt för några år sedan, tyckte det var lättare.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
CC72
18 augusti 2015 · 1 661 Inlägg

Biltemas stansar är för små för att vara godkända. Tror dom ska vara 6 eller 8 mm höga.
Kolla på närmaste "raggar-garage" eller bilklubb om det finns något att låna alternativt hyra.

partyvan
18 augusti 2015 · 1 071 Inlägg

Clas Olsson har 10mm stansar bara slå in eget

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 augusti 2015 · 14 039 Inlägg

lighter22 skrev:
Tjenare gott folk!
jag har en Lincoln Mark VIII -94 och har letat febrilt efter det instansade chassinumret men det finns inte har googlat som en dåre och ända jag hittar är den vanliga plattan med instansat nummer i vindrutan!

det som är problematiskt är att besiktningen hotade nu senast jag var inne på kontroll (fick lite 2or) att om jag inte hittade det instansade numret (som måste sitta på ramen tydligen) så kommer bilen att tvingas in på regbes....

detta vill jag så klart inte ska hända då det är onödigt dyra pengar.....

vad kan jag göra? jag har letat överallt jag kan på bilen har kollat igenom instruktions boken jag har googlat om problematiken
men vet faktiskt inte vad jag ska göra?

någon som har ett tips???

Jag har för mig att det ska vara 7 mm. Jag har hört att det är en person som fått rådet att åka hem och stansa in numret och komma tillbaks till bilprovningen. Det blev godkänt. Vill du att det ska vara trovärdigt så kan du putsa på 4-5 ställen så syns det att du letat och sedan hittat det. Det kan sitta på ramen i vänster eller höger hjulhus bak eller fram på ramen vänster eller höger sida.

Lycka till!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang