Snedslitna däck

Grymling
19 september 2015 · 45 Inlägg

tjenare en kort fråga här
ska köpa en begagnad peugeot 207 rc och ägaren säger att däcken är slitna på sidan misstänker en framvangs-inställning för att åtgärda felet eller kan det vara något annat ? tror inte den är krockad iallafall

Djo
19 september 2015 · 10 157 Inlägg

Framvagnsinstälning möjligen om något är rejält slitet i framvagnen men det kollar man ju när man köper smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Grymling
19 september 2015 · 45 Inlägg

jo får hoppas på nått sånt har ju inte gått så långt så det låter ju konstigt om det är nå slitet  iof det är ju en Peugeot så man vet ju aldrig smile , inget annat det kan vara ?

alexbenhard Hemlig Agent
19 september 2015 · 1 115 Inlägg

Menar ni möjligtvis hjulinställning?

Grymling
19 september 2015 · 45 Inlägg

det var jag som var klantig och glömde fråga vilken sida av däcken som var slitna men personen hade fått ett bra att veta på besiktningen angående det .
men vi får väl se hur det ser ut ska iväg och titta på den nästa helg

sen har vi ju en annan grej
bilen ska ha fått kamkedjan bytt nu i augusti pga att ägaren inte skruvat åt oljelocket eller vad det nu heter den där du häller i motoroljan och iom det även fått byta ventiler ! , jag tycker det låter väldigt underligt  ventilerna kan jag kanske förstå men kamkedjan ?
nån som kan ha nån gissning till varför om de då inte märkte att den var dålig när de höll på med resten av motorn

zleepy Trucker
19 september 2015 · 1 391 Inlägg

låter som du bör undvika den där bilen, finns gott om andra... kika vidare vettja smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Grymling
20 september 2015 · 45 Inlägg

tyvärr finns det inte jätte många av just rc som inte har gått till månen och tillbaka för de pengarna , men och andra sidan är det ju gjort på en märkesverkstad så man tycker ju inte det ska vara nå problem men som sagt man vet aldrig , men och andra sidan har man ju lite prutmån när det ska förhandlas ett slutgiltigt pris smile

Ingooo
20 september 2015 · 167 Inlägg

zleepy skrev:
låter som du bör undvika den där bilen, finns gott om andra... kika vidare vettja smile

Instämmer ger dåliga vibbar det här för mig med. Varför är bilen till salu hade jag frågat mig själv. Högrisk, köp ej.

Kalaspinglan
20 september 2015 · 697 Inlägg

Skit i va folk har för kommentarer,  finns alltid nån som har ont i röven å avundsjuk...tyvärr ! Gör en hjulinställing så e problemet löst...tror ja smile

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
CC72
20 september 2015 · 1 661 Inlägg

Känns väl riktigt smidigt att bilen både fått ventiler m.m bytt istället för en som inte fått det.
Se till att få veta VAD som är bytt och vem som gjort motorjobbet bara. Ring och dubbelkolla uppgifterna så kanske du kan få ut en arbetsspec. Också.

Tubbex
20 september 2015 · 1 517 Inlägg

Kolla så inte hjullagren är kassa då kan däcken med bli sned slitna.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Djo
20 september 2015 · 10 157 Inlägg

Grymling skrev:
det var jag som var klantig och glömde fråga vilken sida av däcken som var slitna men personen hade fått ett bra att veta på besiktningen angående det .
men vi får väl se hur det ser ut ska iväg och titta på den nästa helg

sen har vi ju en annan grej
bilen ska ha fått kamkedjan bytt nu i augusti pga att ägaren inte skruvat åt oljelocket eller vad det nu heter den där du häller i motoroljan och iom det även fått byta ventiler ! , jag tycker det låter väldigt underligt  ventilerna kan jag kanske förstå men kamkedjan ?
nån som kan ha nån gissning till varför om de då inte märkte att den var dålig när de höll på med resten av motorn

Om motorn gått på extremt lite olja kan kedjan tagit stryk är väl min gissning (den smörjs ju av motoroljan). Är allt seriöst gjort och det finns kvitton ser jag inga fel i det egentligen så länge resten verkar bra.

lycka till med köpet.

alexbenhard skrev:
Menar ni möjligtvis hjulinställning?

framvagnsinställning hjulinställning kalla det vad du vill. Bilen genomgår ju en fyrhjulsmätning och är bakvagnen justerbar justeras ju även den då om det är lämpligt.

Senast redigerat av Djo (20 september 2015)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Grymling
22 september 2015 · 45 Inlägg

Nu vet jag inte hur länge hon körde med olja sprutande ur motorn men jag misstänker att man upptäcker det ganska snart .... men jag tror att kedjan är ett garanti jobb då den modellen har haft problem med den ,samma motor som i mini cooper s , men det kan ju vara så att den tog stryk av för lite olja också.
All service och reparation har gjorts på peugeot så man tycker det ska vara bra gjort men man får ju kolla känna och lyssna innan köp
Ska iväg på lördag och titta på den och om allt är fint och bra så blir det att köpa den

Ps den är besiktad nu i september så då bör de ju ha sagt att kullagren var slut

Senast redigerat av Grymling (22 september 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang