Köpt beg. bil, trasiga spridare

kulixo
15 oktober 2015 · 49 Inlägg

Hej!

Köpte en BMW 335i 2007 från en bilhandlare för 3v sedan.
Märkte efter 2 veckor att bilen går lite ojämnt på tomgång och att gula motorlampan tänds ibland.
Bokade tid hos en verkstad då den ändå skulle få ett elfel åtgärdat. Det kom jag och handlaren överens om att han skulle stå för då jag köpte bilen.

I samband med detta hittar verkstaden felkoder om misständningar, och konstaterar att minst 4 spridare måste bytas.
Detta vill dom ha 13000 för, men helst skulle alla bytas för 18000kr.

Verkstaden har skickat en skadeanmälan till min garanti hos autoconcept, men jag har låga förväntningar på den.

Tycker ni att det här är något som bilhandlaren ska stå för?

Senast redigerat av kulixo (15 oktober 2015)

baltis
15 oktober 2015 · 1 948 Inlägg

Vad vi eller du tycker spelar ingen roll, vad du har papper på är det som spelar roll...

Så vad fick du för garantier utav handlaren?

Tyvär kommer du nog inte få en krona utav din försäkring...


Lite nyfiken... har du handlat bil på Michell & Company? smile Vet att det skoj företaget använder sig utav Auto concept...
Om du nu handlat utav Michell & Company så får du tyvär skylla dig själv wink

kulixo
15 oktober 2015 · 49 Inlägg

baltis skrev:
Vad vi eller du tycker spelar ingen roll, vad du har papper på är det som spelar roll...

Så vad fick du för garantier utav handlaren?

Tyvär kommer du nog inte få en krona utav din försäkring...


Lite nyfiken... har du handlat bil på Michell & Company? smile Vet att det skoj företaget använder sig utav Auto concept...
Om du nu handlat utav Michell & Company så får du tyvär skylla dig själv wink

Hej!

Nej inte denna gång, köpte min förra där men hade inga problem då som tur var.

Jag tänkte väl om bilhandlaren har någon skyldighet att betala för detta då gula lampan tändes samma kväll som jag köpte bilen.
Tycker att det är ett dolt fel som var med när jag köpte den. Ringde en konsumentvägledare som verkade hålla med mig.

baltis
15 oktober 2015 · 1 948 Inlägg

kulixo skrev:

baltis skrev:
Vad vi eller du tycker spelar ingen roll, vad du har papper på är det som spelar roll...

Så vad fick du för garantier utav handlaren?

Tyvär kommer du nog inte få en krona utav din försäkring...


Lite nyfiken... har du handlat bil på Michell & Company? smile Vet att det skoj företaget använder sig utav Auto concept...
Om du nu handlat utav Michell & Company så får du tyvär skylla dig själv wink

Hej!

Nej inte denna gång, köpte min förra där men hade inga problem då som tur var.

Jag tänkte väl om bilhandlaren har någon skyldighet att betala för detta då gula lampan tändes samma kväll som jag köpte bilen.
Tycker att det är ett dolt fel som var med när jag köpte den. Ringde en konsumentvägledare som verkade hålla med mig.

Varför åkte du inte direkt till handlaren samma kväll för då? Varför vänta 2 veckor...
Får väl hålla tummarna för att det är en seriös firma det handlar om... men troligtvis inte då dom sålt på dig en humbug försäkring...

Har ingen betydelse vad en konsumtvägledare eller ARN säger... vill dom inte betala så behöver dom inte betala... du måste upp till tingsrätten (och få rätt där...) för att få betalt av dom.

Vad heter firman du köpte bilen av?

kulixo
15 oktober 2015 · 49 Inlägg

baltis skrev:

kulixo skrev:

baltis skrev:
Vad vi eller du tycker spelar ingen roll, vad du har papper på är det som spelar roll...

Så vad fick du för garantier utav handlaren?

Tyvär kommer du nog inte få en krona utav din försäkring...


Lite nyfiken... har du handlat bil på Michell & Company? smile Vet att det skoj företaget använder sig utav Auto concept...
Om du nu handlat utav Michell & Company så får du tyvär skylla dig själv wink

Hej!

Nej inte denna gång, köpte min förra där men hade inga problem då som tur var.

Jag tänkte väl om bilhandlaren har någon skyldighet att betala för detta då gula lampan tändes samma kväll som jag köpte bilen.
Tycker att det är ett dolt fel som var med när jag köpte den. Ringde en konsumentvägledare som verkade hålla med mig.

Varför åkte du inte direkt till handlaren samma kväll för då? Varför vänta 2 veckor...
Får väl hålla tummarna för att det är en seriös firma det handlar om... men troligtvis inte då dom sålt på dig en humbug försäkring...

Har ingen betydelse vad en konsumtvägledare eller ARN säger... vill dom inte betala så behöver dom inte betala... du måste upp till tingsrätten (och få rätt där...) för att få betalt av dom.

Vad heter firman du köpte bilen av?

hej!

Den gick ur felsäkert läge då jag startade om bilen. Läste mig till att bilen ibland kan gå in i felsäkert läge då man kör hårt och antispinn får jobba mycket. Den gick heller aldrig in i det läget igen så jag tänkte att jag ber dom kolla det när jag lämnar in den på verkstaden. Sedan gick den in i det läget en gång till dagen innan verkstadsbesöket.

Har pratat med handlaren, och dom ville vänta på besked från garantin först, vilket jag tycker är ok. Annars lät det hoppfullt iallafall.

Jag vill absolut inte hänga ut handlaren på något dåligt sätt i det här läget, var supernöjd och affären kändes trygg.
Får se hur det går dock.

Jag köpte den iallafall på barkarby bilcenter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang