Flickvän blev lurad när hon köpte bil

snuttefjun
16 oktober 2015 · 100 Inlägg

Min flickvän kom hem med en ny bil idag som hon köpt i annan ort en bra bit härifrån. Hon är inte så kunnig när det gäller bilar så hon litade på att säljaren var ärlig. Hon provkörde den en bit och den verkade fungera som den skulle. Något hon inte gjorde som hon borde ha gjort var att göra fullt rattutslag.
Det låter riktigt illa från drivknutarna på BÅDA sidorna upptäckte jag när hon kom hem med bilen.

Vad gör man i en sådan här situation? Säljaren vägrar sponsra med pengar till nya drivknutar...

Cupra_
16 oktober 2015 ·

Man byter knutar och lär av sitt misstag. Visst kan man tjafsa och hålla på, men personligen hade jag inte orkat då säljaren bara kan hävda att han inte kände till det..

snuttefjun
16 oktober 2015 · 100 Inlägg

Att någon lurar en person som inte är bilkunnig skulle jag inte vilja kalla för ett "misstag".
Men tyvärr är det väl som du säger. Säljaren har makten i den här situationen...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 oktober 2015 · 14 058 Inlägg

snuttefjun skrev:
Min flickvän kom hem med en ny bil idag som hon köpt i annan ort en bra bit härifrån. Hon är inte så kunnig när det gäller bilar så hon litade på att säljaren var ärlig. Hon provkörde den en bit och den verkade fungera som den skulle. Något hon inte gjorde som hon borde ha gjort var att göra fullt rattutslag.
Det låter riktigt illa från drivknutarna på BÅDA sidorna upptäckte jag när hon kom hem med bilen.

Vad gör man i en sådan här situation? Säljaren vägrar sponsra med pengar till nya drivknutar...

Privat eller bilfirma?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Cupra_
16 oktober 2015 ·

snuttefjun skrev:
Att någon lurar en person som inte är bilkunnig skulle jag inte vilja kalla för ett "misstag".
Men tyvärr är det väl som du säger. Säljaren har makten i den här situationen...

Jag menar, din flickvän har ju även undersökningsplikt, och om säljaren menar på att han inte kände till problemet så kan det ju vara svårt att komma någonvart.. Sen kanske han kände till det och då kan man ju tycka att det är dåligt att han inte sa något såklart.. Men enklast just nu är ju att fixa problemet bara, så länge hon är nöjd med bilen för övrigt.

baltis
16 oktober 2015 · 1 948 Inlägg

snuttefjun skrev:
Att någon lurar en person som inte är bilkunnig skulle jag inte vilja kalla för ett "misstag".
Men tyvärr är det väl som du säger. Säljaren har makten i den här situationen...

Frågade flickvännen om drivknutarna var fräscha och fick svaret "jajjamen! hur fina som helst, inga missljud!"
Så länge det inte utspelade sig så så får hon skylla sig själv... tyvär...

Köpa begagnad bil är rent ut sagt ett helvete... speciellt när det kommer till att köpa utav privatpersoner...

Är man helt novice och inte kan något om bilar så är det bara dumt att försöka spara 10-15% på bilköpet, bättre att gå till en seriös firma istället...

snuttefjun
16 oktober 2015 · 100 Inlägg

Hon fick pengar till nya knutar.
Situationen löste sig med andra ord. Mod kan låsa tråden.

Tack för svar <3



Tänk på hur du uttrycker dig fortsättningsvis.
Tråden låses inte, bra att andra kan hitta den även om din påstådda lösning var olämplig.
//Mod.

Hamilton
16 oktober 2015 · 8 864 Inlägg

snuttefjun skrev:
Hon fick pengar till nya knutar (av Mod bortredigerade dumheter).
Situationen löste sig med andra ord. Mod kan låsa tråden.

Tack för svar <3

Hoppas att du skämtar?
Att som okunig ge sig på att köpa bil och när man insett sina briser hota säljaren, helt seriöst då har man satt sig i fel sjö och i fel båt.

Fotograf på tierpidag.se
zshoe Kokar ris
17 oktober 2015 · 923 Inlägg

av bara intresse vad kostade bilen och vad var det för bil?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 oktober 2015 · 13 744 Inlägg

baltis skrev:

snuttefjun skrev:
Att någon lurar en person som inte är bilkunnig skulle jag inte vilja kalla för ett "misstag".
Men tyvärr är det väl som du säger. Säljaren har makten i den här situationen...

Frågade flickvännen om drivknutarna var fräscha och fick svaret "jajjamen! hur fina som helst, inga missljud!"
Så länge det inte utspelade sig så så får hon skylla sig själv... tyvär...

Köpa begagnad bil är rent ut sagt ett helvete... speciellt när det kommer till att köpa utav privatpersoner...

Är man helt novice och inte kan något om bilar så är det bara dumt att försöka spara 10-15% på bilköpet, bättre att gå till en seriös firma istället...

Minst lika farligt att köpa av firmor.. dom största bluffarna har en firma där dom lurar folk så inåt helvete..  man kommer ingenstans med firmor.  större chans att ha framgång hos privata personer.

för där kommer man långt genom att titta hur dom bor och hur dom är som personer..   knappast att man åker till någon slum och köper en bil av någon som hette Johan i annonsen men har ett helt annat namn i verkligheten.    finns några regler som gör att man för det mesta slipper stora problem.  Har köpt 1bil som inte motsvarade mina förväntningar  dom andra har oftast varit bättre än förväntat men så planerar jag aldrig bilköp utan dom händer bara smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang