6239
Sök

Vilka bromsbelägg? K-Sport och Brembo bromsar

12 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
Hej!

Köpt en Subaru med stora frambromsar från K-Sport. I bak sitter mindre Brembo.
Beläggen är slut och bromsar inget vidare alls.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1885354/pics/2015-10-29%2010.11.57.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1885354/pics/2015-10-29%2010.11.45.jpg

Frågan är, hur vet jag vad det är för belägg? Och mina skivor ser helt slut ut också va?
Vill inte ha det dyraste, endast något bra som håller.

Tack för hjälpen!

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 november 2015
Till K-Sport kan du köpa belägg från diverse kända tillverkare (Pagid, Hawk, Ferrodo, mfl), men även K-Sports egna "sportbelägg" vilka funkar bra för "normal" körning (jag kör med dessa...).
Gällande skivorna skick: Mät tjockleken! Kolla efter sprickor!
Senast redigerat av dawwe (3 november 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

12 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
dawwe skrev:
Till K-Sport kan du köpa belägg från diverse kända tillverkare (Pagid, Hawk, Ferrodo, mfl), men även K-Sports egna "sportbelägg" vilka funkar bra för "normal" körning (jag kör med dessa...).
Gällande skivorna skick: Mät tjockleken! Kolla efter sprickor!

Tackar för svaret! Storlek är bara att mäta sig fram till?

Det är dom här du har då? Finns bara 8-kolv att välja på isåfall så då måste väl det passa antar jag.
http://www.raidopower.se/ksport-bromsbelagg/926-0

Nu är det en dålig bild på skivorna med slitsarna är ju inte djupa och skit sitter i dom.

4 474 Inlägg
3 november 2015
Ja du mäter o jämför med tjockleken på nya. Tjockleks diff på runt 3mm är OK, är det mer än så så är de mer eller mindre slut. Jag har 355*32 mm med 8-kolvs oken, de ser ut att vara likadana som dina. Mina prylar har rullat typ 600 mil o uppvisar ungefär noll slitage...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

4 824 Inlägg
3 november 2015
vad för Subaru har du köpt?

bak oken är dom som sitter orginal på STI 01-07 , 08-> är likadana fast dom är svarta och så står det STI på dom istället för Brembo.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 Inlägg
3 november 2015
Trådstartare
dawwe skrev:
Ja du mäter o jämför med tjockleken på nya. Tjockleks diff på runt 3mm är OK, är det mer än så så är de mer eller mindre slut. Jag har 355*32 mm med 8-kolvs oken, de ser ut att vara likadana som dina. Mina prylar har rullat typ 600 mil o uppvisar ungefär noll slitage...

Okej. Ja det är nog 8-kolvs, då borde det fungera med de flesta belägg för 8 kolv?
Dom här bromsarna har nog suttit på ganska länge.

Christian S skrev:

bak oken är dom som sitter orginal på STI 01-07 , 08-> är likadana fast dom är svarta och så står det STI på dom istället för Brembo.

En Impreza WRX STI 06 Petter Solberg Ed. så det borde nog vara original bakbromsar då?

4 474 Inlägg
3 november 2015
Nej så kan du inte säg att det "fungerar med de flesta för 8-kolvs". K-Sport 8-kolvs motsvarar typ Brembo 6-kolvs. Hör med Raidopower om vilka belägg som passar rent fysiskt...

4 824 Inlägg
3 november 2015
DoctorPepper skrev:
Christian S skrev:

En Impreza WRX STI 06 Petter Solberg Ed. så det borde nog vara original bakbromsar då?

ja det är det.
frågan är varför fram bromsarna är bytta, sitter ju rätt stora 4kolvs ok orginal.
http://image.nengun.com/catalogue/original/nengun-2136-02-sti-brembo_brake_kit.png

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
Christian S skrev:
DoctorPepper skrev:
Christian S skrev:

ja det är det.
frågan är varför fram bromsarna är bytta, sitter ju rätt stora 4kolvs ok orginal.
http://image.nengun.com/catalogue/origi … ke_kit.png

Ja det är lite synd att inte dom sitter kvar. Jag fick iof med en låda med mängder av grejer så dom kanske ligger där annars, inte kollat än.

Sök