Kompis har köpt en helt ny bil, med vad har han köpt? Bild.

Mack Forum- och sitemoderator
16 december 2015 · 26 134 Inlägg

Christian S skrev:

Mack skrev:

Christian S skrev:

nja, den behöver inte var 4hjulsdriven då dom även finns som FWD beroende på vilken motor det är.
typ så + lite högre markfrigång och lite högre profil på däcken.

Finns XC70:in verkligen som enbart framhjulsdriven? Till vilken mening..?

som KONGO skrev så, ja dom finns även som FWD vilket för övrigt även både gamla och nya XC90 också gör.

Där ser man.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
lukkii
17 december 2015 · 35 Inlägg

Antinoxious skrev:

lukkii skrev:
Här flödar gissningarna ....

Det är volvos nya instrumentbräda som sitter i alla faceliftade (släpptes för de flesta i början av 2014) bilar och används i hela modellprogrammet nu. (utom XC90) DET HAR INGET MED UTRUSTNING OCH GÖRA UTAN BARA PRODUKTIONS DATUM.

Det är ju helt klart en v70 Diesel på bilden. (Varvräknaren går till 8000 på bensin och flex har jag för mig)

Jag lägger en okvalificerad gissning på en vit Volvo V70 med D3 motor  smile

Du har delvis rätt. Men jo, det har visst med UTRUSTNINGEN ATT GÖRA. (Din caps lock hade fastnat lite där...)

Bilar från 2014 och framåt har det digitala som visas på bilden ja, men snål varianterna har det ej.

V60 D2 2016.... Från volvos egna "bygg min volvo" sida...
http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e7748a3852ed4679dd4496a27c3274cb.jpg

Tycker dock det ser ut att vara samma på den D2an bara det att man har valt standard temat istället för sport ?
Har själv kört bilar helt utan utrustning dvs vita eller svarta D2or med plåtfälgar (Ja man kan välja det) och även dom har den digitala instrumentbrädan.
( Jag har dock haft fel förut )

BMW 540 (1993)
Lordh
17 december 2015 · 130 Inlägg

lukkii skrev:

Antinoxious skrev:

lukkii skrev:
Här flödar gissningarna ....

Det är volvos nya instrumentbräda som sitter i alla faceliftade (släpptes för de flesta i början av 2014) bilar och används i hela modellprogrammet nu. (utom XC90) DET HAR INGET MED UTRUSTNING OCH GÖRA UTAN BARA PRODUKTIONS DATUM.

Det är ju helt klart en v70 Diesel på bilden. (Varvräknaren går till 8000 på bensin och flex har jag för mig)

Jag lägger en okvalificerad gissning på en vit Volvo V70 med D3 motor  smile

Du har delvis rätt. Men jo, det har visst med UTRUSTNINGEN ATT GÖRA. (Din caps lock hade fastnat lite där...)

Bilar från 2014 och framåt har det digitala som visas på bilden ja, men snål varianterna har det ej.

V60 D2 2016.... Från volvos egna "bygg min volvo" sida...
http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e7748a3852ed4679dd4496a27c3274cb.jpg

Tycker dock det ser ut att vara samma på den D2an bara det att man har valt standard temat istället för sport ?
Har själv kört bilar helt utan utrustning dvs vita eller svarta D2or med plåtfälgar (Ja man kan välja det) och även dom har den digitala instrumentbrädan.
( Jag har dock haft fel förut )

Du har rätt. Den digitala är den enda du kan få. Alla bilar ifrån -14 och framåt har det med undantag för nya XC90n som har ett annat system

Antinoxious - Always Faithful
20 december 2015 · 507 Inlägg

Lordh skrev:

lukkii skrev:

Antinoxious skrev:

Du har delvis rätt. Men jo, det har visst med UTRUSTNINGEN ATT GÖRA. (Din caps lock hade fastnat lite där...)

Bilar från 2014 och framåt har det digitala som visas på bilden ja, men snål varianterna har det ej.

V60 D2 2016.... Från volvos egna "bygg min volvo" sida...
http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e7748a3852ed4679dd4496a27c3274cb.jpg

Tycker dock det ser ut att vara samma på den D2an bara det att man har valt standard temat istället för sport ?
Har själv kört bilar helt utan utrustning dvs vita eller svarta D2or med plåtfälgar (Ja man kan välja det) och även dom har den digitala instrumentbrädan.
( Jag har dock haft fel förut )

Du har rätt. Den digitala är den enda du kan få. Alla bilar ifrån -14 och framåt har det med undantag för nya XC90n som har ett annat system

Jag är ledsen men ni båda har fel. Man kan få en ny Volvo utan det digitala instrumentet. Det må se likadant ut som det helt digitala men det bygger på den principen som är i don äldre modellerna där mitten är digitalt och mätaren är... analog om vi säger så.

Som du simpelt ser på denna bilden så är inte äns valet i kryssat. Sedan att majoriteten av folk kanske väljer det digitala så har jag åkt ett antal bilar med det "semi digitala"
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-1e31bdc4a7ca0ce30890211112049017.jpg

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Lordh
20 december 2015 · 130 Inlägg

Antinoxious skrev:

Lordh skrev:

lukkii skrev:

Tycker dock det ser ut att vara samma på den D2an bara det att man har valt standard temat istället för sport ?
Har själv kört bilar helt utan utrustning dvs vita eller svarta D2or med plåtfälgar (Ja man kan välja det) och även dom har den digitala instrumentbrädan.
( Jag har dock haft fel förut )

Du har rätt. Den digitala är den enda du kan få. Alla bilar ifrån -14 och framåt har det med undantag för nya XC90n som har ett annat system

Jag är ledsen men ni båda har fel. Man kan få en ny Volvo utan det digitala instrumentet. Det må se likadant ut som det helt digitala men det bygger på den principen som är i don äldre modellerna där mitten är digitalt och mätaren är... analog om vi säger så.

Som du simpelt ser på denna bilden så är inte äns valet i kryssat. Sedan att majoriteten av folk kanske väljer det digitala så har jag åkt ett antal bilar med det "semi digitala"
http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-1e31bdc4a7ca0ce30890211112049017.jpg

Okej, du har rätt.
99,99% av alla ifrån -14 och framåt har det digitala systemet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang