3540
Sök

Tuta volvo 850 -95

17 Inlägg
21 december 2015
Trådstartare
Hej när jag tog bort min ratt på min volvo så fattar jag inte vart tutans lilla kontakt ska sitta har försökt googla men gav inte så mycket någon som kanske kan hjälpa smile
Senast redigerat av sn240 (21 december 2015)

1 812 Inlägg
22 december 2015
Hur har du egentligen demonterat ratten, för att de/montera ratt och airbag behöver man inte ens röra kabeln till tutan!?
Det finns bara plats för kabeln på ett ställe, det sitter en jordkabel också men inte heller denna behövs delas på vid de/montering.

17 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
Jag har 2st gul/svarta kablar som är till tutan dom ska gå till lilla kontakten antar jag men sen vet jag inte vart den ska pluggas in jag har demonterat hela ratten och  airbagen

2 452 Inlägg
22 december 2015
misstänker att det är inte volvos orginalratt som sitter på då...

döden kommer tillbaka

17 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
Volvos orginal ratt sitter på vet bara inte hur man ska koppla in tutan igen
Senast redigerat av sn240 (22 december 2015)

17 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
Ser precis ut sådär men jag undrar vart man ska koppla in tutan för jag har 2st gul/svarta kablar som är lös  och dom ska kopplas ihop med den lilla kontakten som ska kopplas in någonstans men vart?

1 812 Inlägg
22 december 2015
sn240 skrev:
Ser precis ut sådär men jag undrar vart man ska koppla in tutan för jag har 2st gul/svarta kablar som är lös  och dom ska kopplas ihop med den lilla kontakten som ska kopplas in någonstans men vart?

Förstår inte alls vad du menar, du får nog bidraga med en bild!?
Det enda som skall sitta där är det du ser på bilden ovan, ingenting annat när det gäller tutan!
Den andra kabeln går ju genom rattnavet till airbagen.

17 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
Problemet är fixat hittade stiftet där den lilla kontaken skulle in den var bakom en stor grön kontakt vid navet väldigt svår och se tyckte jag (tack för hjälpen iaf uppskattas)
Senast redigerat av sn240 (22 december 2015)

Sök