Krängning av däck priser

Muttley
6 januari 2016 ·

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

Under inga omständigheter kostar maskinerna 40 tusen?

Okej, jag har svårt att hitta maskiner för exakt 40 tusen kronor, 42.550kr är det närmaste jag kommer.

http://www.toolstrading.se/dackmaskin-- … 11082.aspx

Sen kan man ju även kosta på sig en lite flashigare sak men då blir istället notan 85.895kr.

http://www.toolstrading.se/dack-maskin- … 11082.aspx

Nu hoppas jag bara du skojar eller är du på riktigt?

Ska man kränga vanliga däck till en vanlig bil så vet du väl om att de finns betydligt mycket billigare saker för under 20 tusen för allt?

Funkar även till företag.

Bottom line är att du påstod helt sonika att det finns inte däckmaskiner för 40 tusen.
Jag bevisade att det finns.

De på Biltema för 10 eller vad det nu är är ju rena junket, har själv provat en sådan.

Skärp dig.

Jag har aldrig sagt att de inte fanns så dyra.

Jag påpekade att de fanns betydligt billigare än 40.

Och jag menar inte biltema.   Och de duger till 100% för en hemmaskruvare.

3milius
7 januari 2016 · 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

Nu hoppas jag bara du skojar eller är du på riktigt?

Ska man kränga vanliga däck till en vanlig bil så vet du väl om att de finns betydligt mycket billigare saker för under 20 tusen för allt?

Funkar även till företag.

Bottom line är att du påstod helt sonika att det finns inte däckmaskiner för 40 tusen.
Jag bevisade att det finns.

De på Biltema för 10 eller vad det nu är är ju rena junket, har själv provat en sådan.

Skärp dig.

Jag har aldrig sagt att de inte fanns så dyra.

Jag påpekade att de fanns betydligt billigare än 40.

Och jag menar inte biltema.   Och de duger till 100% för en hemmaskruvare.

Skärp dig.

Tillåt mig citera dig: "Han tjänar dessutom igen pengarna om han kränger åt vänner och familj på nolltid då maskinerna inte kostar 40 tusen"

"då maskinerna inte kostar 40 tusen"

"inte kostar 40 tusen"

"inte 40 tusen"

De kostar alltså inte 40 tusen, punkt slut.

Biltemas maskiner duger inte till mycket alls. Jag har provat en, har du provat dem?

ekelund88
7 januari 2016 · 2 656 Inlägg

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

tkd_rille skrev:

Nu hoppas jag bara du skojar eller är du på riktigt?

Ska man kränga vanliga däck till en vanlig bil så vet du väl om att de finns betydligt mycket billigare saker för under 20 tusen för allt?

Funkar även till företag.

Bottom line är att du påstod helt sonika att det finns inte däckmaskiner för 40 tusen.
Jag bevisade att det finns.

De på Biltema för 10 eller vad det nu är är ju rena junket, har själv provat en sådan.

Skärp dig.

Jag har aldrig sagt att de inte fanns så dyra.

Jag påpekade att de fanns betydligt billigare än 40.

Och jag menar inte biltema.   Och de duger till 100% för en hemmaskruvare.

fast just en däckmaskin kan inte mer än att antingen duga eller inte duga , och biltemas är en ganska så dåligmaskin , har med testat en ett gäng gånger , för att inte tala om balanseringsmaskinen *huga* big_smile

Muttley
7 januari 2016 ·

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

3milius skrev:

Bottom line är att du påstod helt sonika att det finns inte däckmaskiner för 40 tusen.
Jag bevisade att det finns.

De på Biltema för 10 eller vad det nu är är ju rena junket, har själv provat en sådan.

Skärp dig.

Jag har aldrig sagt att de inte fanns så dyra.

Jag påpekade att de fanns betydligt billigare än 40.

Och jag menar inte biltema.   Och de duger till 100% för en hemmaskruvare.

fast just en däckmaskin kan inte mer än att antingen duga eller inte duga , och biltemas är en ganska så dåligmaskin , har med testat en ett gäng gånger , för att inte tala om balanseringsmaskinen *huga* big_smile

De finns andra märken, för LÅNGT ifrån några 40 tusen.   De dyrare maskinerna är inte bättre än de billigare,  de underlättar att köpa dyrare för någon som brukar de varje dag, de håller jag med om.  Men för en hemmaskruvare duger de anra jäkligt bra.

De kränger och balanserar.  Och ett hjul kan inte bli mer än balanserat.

Evildan
7 januari 2016 ·

Mod:
Tänk efter nu och räkna till 10 innan det svaras i tråden, en otrevlig respons resulterar i en veckas avstängning.
Skriver detta av tidigare erfarenhet.

Kalaspinglan
7 januari 2016 · 697 Inlägg

Vi kränger däck, du hade fått betala 520 kr och bara för dom däcken/fälgarna som behöver balanseras smile

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Kalaspinglan
7 januari 2016 · 697 Inlägg

Verktygsboden har bra grejer för under 40000 wink

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang