Kvalitet på Verktygsbodens verktyg

maxcar
13 januari 2016 · 6 Inlägg

Är det någon som har några åsikter om Verktygsbodens verktyg? Jag har letat på nätet, men inte hittat så mycket om det. Jag har nyss "flyttat hemifrån" garaget så att säga, så jag behöver nya prylar att skruva med.

Tidigare, för ungefär 10 år sedan, tyckte jag att Biltema var bra, framförallt i förhållande till priset. Men nu känns det delvis som att kvaliteten sjunkit och delvis som att det är svårt att avgöra vilka prylar man ska välja, eftersom de har tio alternativ av allt och att det inte framgår vilka som är bra och vilka som är billigt skräp.

Så, hur är känslan och kvaliteten i Verktygsbodens prylar?

CC72
13 januari 2016 · 1 661 Inlägg

Det beror väl på vad du ska ha för verktyg?

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
13 januari 2016 · 857 Inlägg

Hylsor, blocknycklar, lednycklar, spärrskaft m.m har jag från biltema o är nöjd med dom. Har dock köpt grejer med 10års garanti från biltema.

Richtenb
13 januari 2016 · 1 365 Inlägg

Jag håller med fram till spärrskaft... Biltemas spärrskaft, särskilt de mindre är ganska klena (10 års garanti)

Jag har dragit sönder en hel del... på de större lossnar ibland spärrskruven

Köp ampro eller något bra just för spärrskaft.

Biltemas blocknycklar är absolut bäst av allt (tycker jag).. köp inget annat


g-man skrev:
Hylsor, blocknycklar, lednycklar, spärrskaft m.m har jag från biltema o är nöjd med dom. Har dock köpt grejer med 10års garanti från biltema.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
13 januari 2016 · 1 365 Inlägg

Det är spärrskaften från denna sats alltså:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … 000016668/

Allt annat tycker jag är bra i den... många grymt bra bits som är svåra att hitta i andra

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang