Hej, jag har en s60 T5 (250hk) jag har 3" avgas nu men måste bygga nytt och delarna jag vill ha finns inte i 3" utan max 2.5" om jag bygger hela systemet i 2.5" får jag någon effekt förlust imot om jag bygger 3"? bilen ska även chippas närmare sommarn så kommer hamna på 300hk.
Hej, jag har en s60 T5 (250hk) jag har 3" avgas nu men måste bygga nytt och delarna jag vill ha finns inte i 3" utan max 2.5" om jag bygger hela systemet i 2.5" får jag någon effekt förlust imot om jag bygger 3"? bilen ska även chippas närmare sommarn så kommer hamna på 300hk.
Inte för den effekten, se till att katalysatorn har bra genomflöde och det är fullflödesdämpare så förlorar du inget på 2,5" annat än ljud
Men ska du över 300 hästar så kan det börja tappas lite Men inget alls som rör de effekterna du talat om, då ska det gå fint. Det är främst första delen av avgassystemet när avgaserna är som varmast och tar upp mycket plats man behöver det grova. Har själv byggt om avgassystemet på min rx7 nu från 3,5 tum till 3 tum och en till dämpare för det var olidligt att åka med men har kvar min 3,5" downpipe iaf. Ligger på mellan 350-400 hästar i den. Så att gå ner i storlek är inte alltid så farligt.