3002
Sök

Subaru impreza GT 00" som rycker! förslag på fel!?

44 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#1
Tjena!

Nu är det så att jag skulle behöva lite hjälp, av nån som är mer Subaru och turbo bil kunnig.

Det är som så att min impreza GT börja rycka vid belastning.. den går fint på jämn gas! Men gasar man på å går över 3500 varv så börjar den rycka. ibland börjar de inte fören vid ca 4000 varv.

Skulle man försöka gasa fult så stannar den vid ca 5500 varv å rycker som satan å låter som den typ bluddrar..

Bilen har funkat bra tidigare. Det sitter 3 tum ifrån turbon och ett T-kors. Jag upplever bilen som lite för trött för att de ska vara 218 hk, laddar max 0,5 bar nu.. borde ju ladda betydligt mer med T-kors...



Bilen ryker inget. drar inge olja. Har köpt nya stift som jag ska byta. men tvekar att de kan vara så enkelt..
Allt var monterat vid köpet, så jag har inte själv mixtrat med denna bil.


Förslag på fel!?

Mvh Tobias!


186 Inlägg
17 juni 2013
#2
Kollat så att alla vakuumslangar och sånt är hela?


Forummoderator
26 441 Inlägg
17 juni 2013
#3
Kan vara så enkelt att det är stiften faktiskt.

Annars är väl ett t-kors på dessa motorer inte att föredra dock?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

44 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#4
nej de har jag inte gjort.. men kan bilen bete sig så om en slag är trasig? tvekar att de är de då de har blivit så plötsligt.. å jag har inte rört nå slangar.. men ja som sakt jag vet inte, kan va värt att kolla på! smile


44 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#5
Mack skrev:
Kan vara så enkelt att det är stiften faktiskt.

Annars är väl ett t-kors på dessa motorer inte att föredra dock?

Jag har en brytare till T-korset så jag kan stänga den.. å jag märker inge skillnad.. går varken bättre eller sämre neutral


44 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#6
Ingen som har nå mer förslag som kan bidra till detta fel!? hmm Mvh


4 824 Inlägg
17 juni 2013
#7
låter som att du har problem med tändningen.
hur är stiften och tändkablarna?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

44 Inlägg
17 juni 2013
Trådstartare
#8
Christian S skrev:
låter som att du har problem med tändningen.
hur är stiften och tändkablarna?

Jag har köpt nya stift, ska byta dom i helgen. Men när jag va å peta på tändkablarna vid fördelaren så fick jag mig en stöt.. så då kan ju inte vara hundra då kanske!? men varför skulle de märkas bara på dom högre varven? hmm

Är det normalt med så lite ladd tryck som 0,5 bar med T-kors tycker den borde ladda mer å gå värre!? sad

Kan de bli bättre oxå om man får till tändningen om de nu är fel?


341 Inlägg
18 juni 2013
#9
är ju rätt vanligt med kass lmm på dom dära

44 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
#10
robbinT skrev:
är ju rätt vanligt med kass lmm på dom dära

Bruka dom typ misstända å rycka när lmm går sönder? Är mycket möjligt att det är den som spökar.. jag har då inget öppet filter. Annars vet jag att dom bruka kunna förstöra lmm.. hmm


Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
23 juni 2013
#11
byt tändkablar o stift. hjälper inte det så byt knacksänsorn har haft samma fel på många subarus o detta brukar hjälpa !!!

mos ä gött

44 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
#12
SUBARU2-5 skrev:
byt tändkablar o stift. hjälper inte det så byt knacksänsorn har haft samma fel på många subarus o detta brukar hjälpa !!!

Jo nu går den som ett skålat troll! igen big_smile De va stiften som var slut.. men jag tyckte de va så konstigt att den gick så rent å fint på dom lägre varven.. jaja nu är allt som de ska igen! men de tog rekord långtid att bytta stift..


110 Inlägg
23 juni 2013
#13
Storius skrev:
Ingen som har nå mer förslag som kan bidra till detta fel!? hmm Mvh

Min astra opc var lika dan, var en spridarkontakt som glappade, värt att kolla kanske,


Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
4 824 Inlägg
23 juni 2013
#15
Storius skrev:
Jo nu går den som ett skålat troll! igen big_smile De va stiften som var slut.. men jag tyckte de va så konstigt att den gick så rent å fint på dom lägre varven.. jaja nu är allt som de ska igen! men de tog rekord långtid att bytta stift..

den behöver ju något kraftigare gnista på högre varv samt när den går på laddtryck.
äh, byta tändstift gör man på ju på max 20min wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

82 Inlägg
29 januari 2016
#16
Jag har samma problem med min impreza, men jag bytte stift och tändkablar förra helgen, bytte tändspole (coilpack) igår, men problemet kvarstår, motorlampan tänds då och då, ibland går den kanon bra iblan hackar den och hostar som fan, spec vid fullt ladd 0.8-0.9 bar just nu, kan det vara knacksensorn? Jag provade att rycka sladden till knacksensorn, ocj det blev ingen skillnad i alla fall. Eller det är lmm eller lambda?
Den är lite vandrande på tomgången går ner lågt ibland typ 500rpm häromdagen låg tomgången på 1500rpm trots att motorn var varm


Några förslag?
Senast redigerat av Ruggas (29 januari 2016)


Turbo lover
555 Inlägg
29 januari 2016
#17
LMM är nr1 att prova med på den modellen, kass kvalitet på LMM som satt i 99-00 tyvärr.



Sök