Vilken Bmw modell sladdar mest på vintern?

Snowislife
26 januari 2016 · 25 Inlägg

Hej
Vilken Bmw modell sladdar mest på vintern?big_smile
Tack på förhand

Low
26 januari 2016 · 3 296 Inlägg

Alla modeller har mycket sladdar :-)

Mew
26 januari 2016 · 2 152 Inlägg

Jag tror det beror mer på ägaren än bilmodellen. big_smile

Fredrik_Rangert Egenföretagare
26 januari 2016 · 999 Inlägg

Jag hade en manuell 525 E34 som var trevlig att sladda med, balanserad och lätt att ställa upp.
En svag 316 till exempel kräver mer attack om det inte är snorhalt, och med en så kort bil blir det lätt (för) överstyrt.
740 E38 är också trevlig, men automaten förstör lite.

Lowpass
26 januari 2016 · 1 224 Inlägg

Snowislife skrev:
Hej
Vilken Bmw modell sladdar mest på vintern?big_smile
Tack på förhand

Ingen specifik skulle jag tro.
Om du väljer en nyare så får du säkert med ESP vilket kan förenkla din vinterkörning.

i-vtec Do you?
granadadr
26 januari 2016 · 7 269 Inlägg

alla utom de 4x4 kanske smile typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls

Evildan
26 januari 2016 ·

2002?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 januari 2016 · 17 380 Inlägg

granadadr skrev:
alla utom de 4x4 kanske smile typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls

En BMW E34 525 bör väl göra jobbet? Men ska man sladda runt får det inte vara ett vrak. Vad hade TS tänkt sin för budget?

Min sura Opel Omega med automatlåda går på tvären i de flesta kurvor i behagliga 2000 rpm. Men den är ju känd för att vara lätt i baken... Då har jag dessutom 4 säckar 25kg vägsalt i skuffen, annars hade den varit hopplös att köra. Dessa växer dock inte på träd. Dessutom ingen BMW som TS vill ha.

Vår gamla E39 523iA gick fint att sladda runt med. Även på asfalt. Men automatlåda rekommenderas enbart för den som kan köra bil. Fingertoppskänsla.

TS: Prisklass? Jag har annars en Mercedes SL65 AMG med 681Hk som säkert fungerar bra. Lite dyr dock.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trubbelturbo
26 januari 2016 · 1 442 Inlägg

granadadr skrev:
alla utom de 4x4 kanske smile typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls

och dem framhjulsdrivna hmm

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
granadadr
26 januari 2016 · 7 269 Inlägg

trubbelturbo skrev:

granadadr skrev:
alla utom de 4x4 kanske smile typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls

och dem framhjulsdrivna hmm

finns det framhjulsdrivna BMW??

trubbelturbo
26 januari 2016 · 1 442 Inlägg

granadadr skrev:

trubbelturbo skrev:

granadadr skrev:
alla utom de 4x4 kanske smile typ x serien,, sen vet jag ej hur enkelt man kan koppla ur ALLT antiroligt-system på de nyare,, för så länge den skiten är i kopplat så är INGEN rolig alls

och dem framhjulsdrivna hmm

finns det framhjulsdrivna BMW??

Numera ja sad

Nya X1 är i grundutförande framhjulsdriven. Även Kia..ehh... BMW Active Tourer är fwd.

http://1.bp.blogspot.com/-QN7vV9vrXbc/VA7DfGbG74I/AAAAAAAAGu8/486TRuIpogk/s1600/bmw-218d-active-tourer-side.jpg

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Evildan
26 januari 2016 ·

Ingen BMW får sladd oftare än i3.

torsen
26 januari 2016 · 7 198 Inlägg

Snowislife skrev:
Hej
Vilken Bmw modell sladdar mest på vintern?big_smile
Tack på förhand

Äldre modellerna med pendelaxlar var "lätta på foten" .lol

granadadr
26 januari 2016 · 7 269 Inlägg

trubbelturbo skrev:

granadadr skrev:

trubbelturbo skrev:

och dem framhjulsdrivna hmm

finns det framhjulsdrivna BMW??

Numera ja sad

Nya X1 är i grundutförande framhjulsdriven. Även Kia..ehh... BMW Active Tourer är fwd.

http://1.bp.blogspot.com/-QN7vV9vrXbc/V … r-side.jpg

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Tomten Tomten
27 januari 2016 · 1 065 Inlägg

grand tourer och aktiv tourer är fram framhjulsdriven.
x1 finns med framkrafs också

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Knugcab
31 januari 2016 · 5 111 Inlägg

E21 kanske? Fick ju mycket kritik för orolig bakvagn när de var nya.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
werik
31 januari 2016 · 144 Inlägg

Valfri v8, gärna lite sänkt och styv krängningshämmare bak. Blir härligt framtung och överstyrd smile

BMW 528iAT (1998)
BMW 540i/5 E39 "OE plus" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 januari 2016 · 17 380 Inlägg

Låser tråden har då TS öppnat en ny med rubrik "Vilken bil sladdar mest på vintern"

///Mod

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang