Chevrolet s10 -97 Problem med tändningslåset

Vinceb
4 februari 2016 · 14 Inlägg

Ja då var vi här igen! Kort om bakgrunden är att besiktningen klagade på att jag kunde rycka ur nyckeln i alla lägen och då förmodar jag att det är cylindern som är sliten och nött och därför köpte jag en ny.

Jag tar ur den gamla cylindern och skulle trycka dit den nya. Jag märker då att jag måste ha nyckeln i cylindern då jag trycker dit den för annars hugger den fast halvvägs. Med nyckeln i så glider den in utan problem och allt är precis som det ska. Jag kan starta bilen och jag ser ingen som helst skillnad mot den gamla förutom en sak, Nyckeln sitter fast! Jag kan inte få ut nyckeln ur tändningslåset. Jag plockar då ut cylindern igen och då funkar det att ta ut nyckeln igen.  Det känns som om det måste vara någon spärr som hugger i som gör att nyckeln fastnar.

Har aldrig bytt en sånhär cylinder förut så ska man försöka använda nån skruvmejsel för att få dit den utan att ha nyckeln i?

Är det fel cylinder och därför fastnar den?



//Vincent

Senast redigerat av Vinceb (4 februari 2016)

Iceen -Iceen Garage-
6 februari 2016 · 772 Inlägg

Jag kan oxå ta ut nyckel i alla lägen på min, men besiktningen har aldrig sagt något, så ja har inte brytt mig, men verkar skumt det där med nya cylindern, känns som den hamnar i något kostigt läge å låser fast nyckel hmm

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1
Chevrolet S10 "Stance truck" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang