17 februari 2016
Trådstartare
Hej!
Var ute och körde i natt på den tomma motorvägen, hade gasen i botten så bilen fick riktigt arbeta. Mitt i allt släppte jag lite på gasen och när jag tryckte ner den igen så lät det jättekonstigt. Det låter som att något flyger runt inne i motorn, eller som att något tar emot. Svårt att beskriva.
På vägen hem kunde jag knappt gasa, för då låter det verkligen som att motorn är på väg att explodera.
Om bilen står på tomgång så hör man att det kommer en massa små "smällar "från motorn. När jag gasar låter det lite som en moped...
Vad kan ha hänt? Har pushat bilen så här hårt många gånger tidigare och då utan några komplikationer. Värt att notera är att jag max körde gasen i botten i 2 minuter max.
Bilen är en Mitsubishi Lancer 1999.
Värt att notera är att jag tidigare haft problem med en gnisslande rem vid start av motorn. Detta är ett problem som återkommit lite då och då den senaste tiden, och har därför inte fixat det då det kommit perioder då gnisslet inte hörts.
Någon som haft någon liknande upplevelse som kanske har ett hum om vad som hänt? Är hela motorn körd nu?...
Tack på förhand!