Okontinuerligt oljetryck V70n 2004 2.5T

Kvantfysik
16 februari 2016 · 65 Inlägg

Tjena, har problem med att oljetryckslampan blinkar till efter att motorn gått varmt, i vissa lägen börjar den även lysa konstant. jag har kört engineflush i motorn, plockat ner tråget och rengjort silen samt bytt oringarna två gånger. Även haft nere oljefällan samt alla slangar till vevhusventilation för rengöring samt bytat oljetrycksgivaren. Har kontrollerat kablaget till oljetrycksgivaren. trots allt det här så fortsätter oljetrycks lampan att blinka till och ibland även lysa konstant. Har inte upplevt några oljud från motorn så som lager bank. har mätt oljetrycket och fick ett bra tryck. desvärre satt en backventil på mätaren jag använde så kunde aldrig se om det blev någon dipp i trycket. Så min fråga är om någon har stött på ett liknande problem förut?
motorkod: B5254T2.

Tack på förhand!
/David

viccoA
17 februari 2016 · 3 110 Inlägg

Har du bytt pumpen? Inte så vanligt att de går sönder men det händer.

Kvantfysik
17 februari 2016 · 65 Inlägg

är lite inne på det osså, har faktiskt gjort som så att jag beställt en ny pump. som vi får se till helgen, allt ska ner igen och byter denna gången även oljefällan, pumpen, silen och blåser alla kanaler ordentligt rent nu när allt kommer vara nere. Får hoppas att det hjälper!

JUSTer
18 februari 2016 · 451 Inlägg

börja med en givare?

Brådhis * Voff voff *
18 februari 2016 · 10 279 Inlägg

JUSTer skrev:
börja med en givare?

Han skriver ju att han bytt den? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
JUSTer
18 februari 2016 · 451 Inlägg

Brådhis skrev:

JUSTer skrev:
börja med en givare?

Han skriver ju att han bytt den? smile

//Brådhis

Ah missade de:cool:

Kvantfysik
21 februari 2016 · 65 Inlägg

Om någon nu är intresserad så löstest problemet genom ännu en nogrann rengöring av block samt tråg, byte av sil och oljepump. efter detta försvann problemet! /David

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang