7145
Sök

Hjullager ljud volvo v70 classic

1 450 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
Vet inte om ja la tråden rätt men hittade ingenstans där den passade in.
Sökte även lite men hittar inget .
Ja har ett störande ljud i min volvo v70N 08.
Det låter precis som ett Hjullager är kasst fram på bilen. Så bilen lämnades in och på verkstaden hittades ingen märkbart fel på något Hjullager.  Men Hjullager fram byttes ändå. Och ljudet som låter precis som ett Hjullager är kvar. Så ja undrar, kan Hjullager bak va skrot även fast det hörs fram på bilen?

Va kan annars skapa detta ljud?
Däcken är nya.
Jag upplever det som att det låter mest i 40-70 km/h
Och det låter mer när man svänger vänster tycker ja.

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

689 Inlägg
20 februari 2016
Japp. Va helt säker på att det var ett hjullastare fram som var skrot på min gamla s60, lät precis som att det kom framifrån men det var ett bak som var slut

1 450 Inlägg
20 februari 2016
Trådstartare
Då blir det till att byta lagren bak smile och hoppas ljudet försvinner

1 354 Inlägg
20 februari 2016
Jag har hört ett hjullager bak som var slut och det var ett väldigt grovt surrande som hördes konstant och inte det klonkande ljud eller vad man kan kalla det när kommer framifrån
Senast redigerat av Mack855 (20 februari 2016)

1 450 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
Bilen vart på verkstad igen. Inga fel på Hjullager hittas. Har lyssnat efter oljud i automatlådan med bilen upphissad och igång.  Inget fel där heller. Inget fel på nån drivaxel heller.. spolade även växellådan men de blev ju inte bättre ändå.
Som sagt inget fel hittas..
Sista utvägen blir att byta plats på däcken imorgon i hopp om att det är felet trots att dom gått ca 15 mil bara, under 30 km/h låter det ingenting och ibland låter det så man får huvudvärk.
Blir det inte bättre när ja skiftat däck är bilen väldigt billig ska ja säga.

Forummoderator
26 574 Inlägg
22 februari 2016
n_andersson skrev:
Japp. Va helt säker på att det var ett hjullastare fram som var skrot på min gamla s60, lät precis som att det kom framifrån men det var ett bak som var slut

Hjullastare?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

689 Inlägg
22 februari 2016
Mack skrev:
n_andersson skrev:

Hjullastare?

Ska stå hjullager. Jävla telefon som stavar som den vill

1 966 Inlägg
22 februari 2016
Enbart kollat hjullager? Kolla bussnigar, knutar, bromsar osv är väl nästa naturliga steg ty metall mot metall kan låta väldigt olika. Om det nu inte är bullriga däck som låter och har sig.
Senast redigerat av ehedman (22 februari 2016)

1 450 Inlägg
22 februari 2016
Trådstartare
ehedman skrev:
Enbart kollat hjullager? Kolla bussnigar, knutar, bromsar osv är väl nästa naturliga steg ty metall mot metall kan låta väldigt olika. Om det nu inte är bullriga däck som låter och har sig.

Självklart är sånt kollat , det mesta i broms väg är nytt. Men ska fortsätta att undersöka mer imorgon.  Ska prova byta plats på däcken för att va säker. Även fast dom är helt nya

Sök