4222
Sök

Nya sidorutor veteranbil

6 Inlägg
1 mars 2016
Trådstartare
Hej!
Jag håller på och renoverar dörrarna på min dodge 59 då insidan bara var en masonitskiva.. Och har kommit fram till att det nog hade varit bra och byta sidorutor med för dom är lite "dimmiga". Vet ni vad det skulle kunna kosta?
Söker även var jag kan hitta nya lister till fönstren för dom jag har nu är obefintliga lol

145 Inlägg
1 mars 2016
Är de helt plana kostar det inte så mycket hos en glasmästare. En bekant böt rutan i passagerardörren i en Ford -55 och har för mig det gick på 700kr hos lokala glasmästarn. Är de inte helt plana är det nog en helt annan femma.

1 125 Inlägg
1 mars 2016
Lister och rutor kan du nästan garanterat hitta hos PG.Larsson i Tibro,annars vet han vart du kan vända dej,vet han säljer list på metervara

Osponsrad
1 631 Inlägg
1 mars 2016
Kontakta ngn bilglasbytarfirma och hör vad dom säger . Inget är omöjligt .

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

mopar300
1 mars 2016
ring till CARLO NATARO tror han bor i falköpingstrakten, ha bygger å renoverar moparbilar mest -50 talet...
vet ej nr dit men han står ibland i tidningar som wheels etc......

finns en sid som heter moparsweden där finns det alltid ngn som har el vet ngn som kan ha....
Senast redigerat av mopar300 (1 mars 2016)

6 Inlägg
1 mars 2016
Trådstartare
Tack alla! :-)

1 125 Inlägg
1 mars 2016
mopar300 skrev:
ring till CARLO NATARO tror han bor i falköpingstrakten, ha bygger å renoverar moparbilar mest -50 talet...

finns en sid som heter moparsweden där finns det alltid ngn som har el vet ngn som kan ha....

Ja och han jobbar mycket med Mopar,

070 - 535 09 40
Notaro Car & Parts KB i  Åsarp

mopar300
1 mars 2016
fadret skrev:
mopar300 skrev:

Ja och han jobbar mycket med Mopar,

070 - 535 09 40
Notaro Car & Parts KB i  Åsarp

va långt man kommer med hjälp här å där......

330 Inlägg
2 mars 2016
Skitdum fråga, men... Vet du om det är laminatglas? Är det inte, torde det inte vara härdat. I så fall kan du polera de befintliga glasen med Cerium oxid. Det är kanske inte värt besväret, det beror på hur illa åtgångna glasen är. Repor som känns med nageln får man inte bort helt, men flammiga / disiga glas går att rätta till.
eBay?
B!
Senast redigerat av Mr_B (2 mars 2016)

Sök