Försäkringsärende

Andreas5
2 mars 2016 · 2 Inlägg

Hej allesammans!
Nu är det så att någon j*vel har bestämt sig för att j*vlas med mig och har vandaliserat min bil genom att repa den.
Det enda som klara sig är taket, var avställd under vintern då jag bestämde mig för att ställa på den för någon vecka sedan, hann gå en vecka efter att jag ställt på den då detta hände.
Till händelsen: jag har anmält skadan till försäkringen, bokade även en skade besiktning, de har tagit foto på bilen och skickat iväg det till försäkringsbolaget och de gav en kostnad på 34 000:- , en man från besiktningen bokade även tid hos auktoriserad verkstad där de felsökte bilen samt testkörde den för att se om det var nå fel på motorn / växellådan men bilen var helt clean.
De sa även från början att detta skulle ta 2-3 veckor och den 1/3-2016 var det exakt 3 veckor sen detta hände, ringde till utredaren och fråga om hur länge till detta ska dröja, då sa han att han väntar svar från polisen för att se om andra bilar har blivit vandaliserade under samma vecka på samma address ??? Då frågade jag om han kunde ringa till polisen istället för att vänta på ett mail men då sa han att han inte kunde göra det, då fråga jag ifall jag själv kan gå in till en polisstation och fråga själv om någon annans bil har blivit drabbad då sa han att jag kan försöka så då gjorde jag det.
När jag kom in på polisstationen så sa jag till polisen då att min bil har blivit utsatt för skadegörelse, att jag ringt försäkringen och då sa utredaren att han väntar ett mail från er ifall någon annan bil har blivit vandaliserad på samma address under samma vecka, polisen skrattade då åt mig och sa till mig att de inte spelar någon roll om andra bilar har blivit vandaliserade eller inte, sen så sa han också att om min bil har blivit utsatt för skadegörelse så ska dom ersätta den skadan, om andra bilar har blivit utsatta för samma sak är en helt annan sak och ett annat ärende.
Efter att jag varit i stationen och pratat med polisen så ringde jag tillbaka till utredaren och sa exakt det polisen sa till mig och då säger han att polisen har fel ???? då fick jag nog och la på, ringde till försäkringens kundtjänst och frågade om jag kunde prata med någon hög-rankad person dvs. någon chef men de sa att jag skulle vänta ytterligare några dagar innan jag kunde prata med någon chef, vad bör jag göra? Är faktist arg på att detta hänt sen att försäkringen ska hålla på och göra så här.

För er som undrar så finns det inte samma bil på blocket med samma miltal & utrustning, jag har en 3.2 men det finns en 2.3 med samma miltal men inte samma utrustning för 59 900:- på blocket, så den bör väl klara av en reparation?

Era svar uppskattas!
Tack på förhand.

JUSTer
2 mars 2016 · 451 Inlägg

Du glömde nämna vad e är för bil, men de kvittar

ang ärendet får du vänta på Förundersökning isf skall bli färdig och ett uttlåtande skall göras till f-bolaget från polisen, dvs går ej bevisa nått bla bla bla, sen blir bolaget tvugna att reparera / betala ut ersättning

Du får vänta som alla andra tyvärr, nästa gång tar du ett lite bättre, något dyrare bolag så slipper du sånt här tjaffs med fattiga små bolag som är billiga

Janneutanb
2 mars 2016 · 7 271 Inlägg

Förmodligen är dom tveksamma eftersom du precis ställt på och försäkrat bilen . Dom vill inte betala ut ersättning om den blivit repad tidigare men du anmäler det nu.

Lowpass
2 mars 2016 · 1 224 Inlägg

Vad ska det spela för roll om andra bilar har vandaliserats?
Det gör det inte.
Oftast tar det tid att få ett svar. Men försäkringsboläget lär bli tvugna att reparera detta.
Precis därför man har en försäkring.

i-vtec Do you?
matteeee Ingen himmel är så blå som min
2 mars 2016 · 2 972 Inlägg

JUSTer skrev:
Du glömde nämna vad e är för bil, men de kvittar

ang ärendet får du vänta på Förundersökning isf skall bli färdig och ett uttlåtande skall göras till f-bolaget från polisen, dvs går ej bevisa nått bla bla bla, sen blir bolaget tvugna att reparera / betala ut ersättning

Du får vänta som alla andra tyvärr, nästa gång tar du ett lite bättre, något dyrare bolag så slipper du sånt här tjaffs med fattiga små bolag som är billiga

Vilka bolag är det som är rika som inte strular med utbetalningar? Jag har provat några olika och min erfarenhet säger mig precis tvärtom... Men jag har bara ett fåtal (under 10) ärenden att hänvisa till.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
2 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Egentligen är det till att fixa ursprungsproblemet p gr av att samma händelse kanske kommer att upprepas om ts fixar bilen.
Normalt sett så brukar man ju veta var man har sina ovänner och hur man fått dom.
Lite självanalys kanske hjälper eftersom man knappast drabbas ensamt av sånthär.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang