Missljud höger framdäck

davveyao
8 mars 2016 · 2 Inlägg

Hej. Har en Passat 2.0 TDI 2013.  För 3 dagar sedan när jag åkte i ett gupp, så började det smälla vid höger framdäck. Detta gick snabbt över till ett "rasslande". Lät precis som att det var cola burkar som skramlade. Detta försvann efter ca 200 meter.

Dagen efter händer samma sak, ber flickvännen gå på sidan och lyssna vart det kom ifrån. Och det är som sagt högerfram. Idag hade jag bilen på verkstaden, men nu låter det ingenting. Så han hade hissat upp bilen och kikat och allt såg bra ut. Sen när jag hämtar bilen och är precis hemma då börjar det jävla ljudet igen när jag kör i ett gupp.


Någon som har en aning vad detta kan vara?

Cupra_
8 mars 2016 ·

Hade det inte varit för att det kommer i gupp så skulle jag gissat på grus i bromsarna. Kan låta som om hela bilen skär ihop.

På min tar stänklapparna i marken vid gupp.

Annars har jag inga konkreta tips.
Har du udda dimension på hjul eller liknande? Tänker så de inte tar i vid gupp och sånt..

davveyao
8 mars 2016 · 2 Inlägg

Deception skrev:
Hade det inte varit för att det kommer i gupp så skulle jag gissat på grus i bromsarna. Kan låta som om hela bilen skär ihop.

På min tar stänklapparna i marken vid gupp.

Annars har jag inga konkreta tips.
Har du udda dimension på hjul eller liknande? Tänker så de inte tar i vid gupp och sånt..

Alltså det är mer som att när jag kör i guppet så börjar det låta i ca 200 meter, sen så försvinner det spårlöst.  Inget fel på däck,fälg eller liknande. Verkstaden sa att allt såg bra ut med fjäderben, hjullager osv. Men var lite svårt för honom också att felsöka problemet då det ej lät något när han var ute och provkörde bilen...

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Kör ner till det förbaskade guppet igen och stanna direkt och titta..cool
Det kallas för att man "regenererar" felet på fackspråk..tongue

Senast redigerat av tommen1 (8 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
mb_pucken
9 mars 2016 · 5 087 Inlägg

Kan mycket väl vara så enkelt att du fått en sten mellan bromsoket och bromsskiva eller mellan bromssköld och skiva. Brukar räcka med att plocka av bromsoket och blåsa rent med tryckluft
:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
10 mars 2016 ·

Moderering: Då detta inte är motorteknik på något som helst vis flyttar jag tråden.
Läs gärna igenom anvisningarna för forumet.

torsen
11 mars 2016 · 7 233 Inlägg

mb_pucken skrev:
Kan mycket väl vara så enkelt att du fått en sten mellan bromsoket och bromsskiva eller mellan bromssköld och skiva. Brukar räcka med att plocka av bromsoket och blåsa rent med tryckluft
:-)

Skulle jag också gissa på.

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang