5;te genarationen camaro, Automat eller manuell

Ingo124
20 mars 2016 · 6 Inlägg

Funderar på att införskaffa en camaro 2010 ->

Personligen VILL jag ha en manuell... Men gör man en snabb sökning på blocket ligger det nu cirka 30 st automater o bara 10 som är manuella...

Frågan uppstår då, är de manuella bilarna svårsålda, kommer den tappa mycket i värde? bör man passa sig tro?

Vad har ni för resonemang?

M123
20 mars 2016 · 962 Inlägg

Mitt resonemang är att en entusiastisk entusiast köper det den själv vill ha och inte vad marknaden vill att du ska köpa. Givetvis ska en sportbil ha manuell, hela temperamentet sitter ju i utväxlingen och hur den blir tyglad. Sen när det kommer till glidare har jag en annan uppfattning. Så köp med manuell om du vill ha kul och nytta av motorn.

Edit. Skrivslarv.

Senast redigerat av M123 (20 mars 2016)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
superglide Säljare
20 mars 2016 · 42 Inlägg

Vad du än väljer så sjunker dom knappt i värde ! Ett cleant carfax är dock ett måste om du vill ha en bil utan dålig historik och slipper problem den dagen du ska sälja den !
du bör hitta en hyffsad 2010 med cleant carfax för ca: 260000kr  och uppåt .
Med vänlig hälsning, Mikael

Senast redigerat av superglide (20 mars 2016)

Ingo124
20 mars 2016 · 6 Inlägg

Okej, så bör inte svettas allt för mkt då över att det är en manuell då kanske...

Har siktat in mig på en 2010a, mkt riktigt begärs det cirka 260tsn.

Ang carfax så finns det två saker värda att nämna. För det första så hade den gått ca 3000mil när den först kom hit 2011. Men det verkar som dom har nollat milräknaren för vid sista besiktning sägs den ha gått 2200mil.

För det andra så är det ungefär 5 ägare på 5 månader då den först kom hit till sverige o cirka 8 totalt, dock så har det varit en o samma ägare mellan sent 2011 o sent 2015.

Hur ska man tolka detta?

CC72
21 mars 2016 · 1 661 Inlägg

Kan det inte vara så att dom blandat ihop Miles och kilometer då dom reggat in den.
Vore inte första gången det händer.

Ingo124
21 mars 2016 · 6 Inlägg

Ringde försäljaren, verkar som om milen går ihop då han har papper från verkstad som styrker det.

men desto mer jag kollar runt desto mer anledningar verkar jag få till att vara försiktig. Frågat en del ägare o de verkar anse att automaterna säljer lättare.

Frågan är då, anta att jag säljer bilen om ett par år, vad är då ett bra pris nu på en 2010a ss manuell? försäljaren begär 260...

superglide Säljare
21 mars 2016 · 42 Inlägg

Det är att spekulera vad man ska få om ett par år men om man kollar på dom äldre Mustangerna 2005-2010 så har dom gått upp i pris dom sista åren så . sen beror det på i vilket skick den är då du ska sälja den .
sen styr ju efter frågan hur lättsåld  en  bil är !  Mvh Mikael

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang