Billig bilförsäkring för 25-åring med "nyare" bil?

Blomman76
28 mars 2016 ·

Kolla även Motormännens försäkring

caromania Forummoderator
28 mars 2016 · 9 296 Inlägg

Om man är lat ringer man insplanet och ber dem plocka fram den billigaste försäkringen. Vi sänkte försäkringen på vår nya bil med 5000kr per år (50%).

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Kubista
28 mars 2016 · 71 Inlägg

M123 skrev:
Köp en frän gamal jänklare istället. Helt vanlig helförsäkring helåret för mig går på 1600 kr och jag får åka vart jag vill när jag vill och nästan hur mycket jag vill. Ingen entusiastförsäkring! Det är bara skräp som är till för att begränsa kunderna till att inte få använda det fräna man har när man vill, hur man vill. Så ja byt bil!!!

Sen att betala för bensinen och att ratta rundor i en båt.. Jösses

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
Muttley
28 mars 2016 ·

Kubista skrev:

M123 skrev:
Köp en frän gamal jänklare istället. Helt vanlig helförsäkring helåret för mig går på 1600 kr och jag får åka vart jag vill när jag vill och nästan hur mycket jag vill. Ingen entusiastförsäkring! Det är bara skräp som är till för att begränsa kunderna till att inte få använda det fräna man har när man vill, hur man vill. Så ja byt bil!!!

Sen att betala för bensinen och att ratta rundor i en båt.. Jösses

Åtminstone är de nog smartaste valet gällande bilar wink Värdeminskningen finns inte på rätt bil, den ökar.

M123
28 mars 2016 · 962 Inlägg

Kubista skrev:

M123 skrev:
Köp en frän gamal jänklare istället. Helt vanlig helförsäkring helåret för mig går på 1600 kr och jag får åka vart jag vill när jag vill och nästan hur mycket jag vill. Ingen entusiastförsäkring! Det är bara skräp som är till för att begränsa kunderna till att inte få använda det fräna man har när man vill, hur man vill. Så ja byt bil!!!

Sen att betala för bensinen och att ratta rundor i en båt.. Jösses

Med någorlunda räkenskaper kan man räkna ut att man kommer rätt långt på mellanskillnaden mellan 1600kr eller en summa som är det tiodubbla eller som i detta fallet än värre. Det andra tänker jag inte ens kommentera för det är ju halva grejen med något som kallas komfort. big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
M123
28 mars 2016 · 962 Inlägg

tkd_rille skrev:

Kubista skrev:

M123 skrev:
Köp en frän gamal jänklare istället. Helt vanlig helförsäkring helåret för mig går på 1600 kr och jag får åka vart jag vill när jag vill och nästan hur mycket jag vill. Ingen entusiastförsäkring! Det är bara skräp som är till för att begränsa kunderna till att inte få använda det fräna man har när man vill, hur man vill. Så ja byt bil!!!

Sen att betala för bensinen och att ratta rundor i en båt.. Jösses

Åtminstone är de nog smartaste valet gällande bilar wink Värdeminskningen finns inte på rätt bil, den ökar.

Absolut är det så. Kan bara se till min bil. Den har stigit ca 100 000kr på dom åren jag haft den, nu ska jag ju inte sälja så det är väl egentligen skitsamma men principen är ju att bra bilar håller kurs inte bara i kurvorna utan även i ekonomin. Så tummen upp på ditt inlägg. big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 mars 2016 · 14 058 Inlägg

M123 skrev:

tkd_rille skrev:

Kubista skrev:

Sen att betala för bensinen och att ratta rundor i en båt.. Jösses

Åtminstone är de nog smartaste valet gällande bilar wink Värdeminskningen finns inte på rätt bil, den ökar.

Absolut är det så. Kan bara se till min bil. Den har stigit ca 100 000kr på dom åren jag haft den, nu ska jag ju inte sälja så det är väl egentligen skitsamma men principen är ju att bra bilar håller kurs inte bara i kurvorna utan även i ekonomin. Så tummen upp på ditt inlägg. big_smile

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du har för kärra!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
CarpeDiem German Engineering
28 mars 2016 · 9 081 Inlägg

Vettemannen skrev:

M123 skrev:

tkd_rille skrev:

Åtminstone är de nog smartaste valet gällande bilar wink Värdeminskningen finns inte på rätt bil, den ökar.

Absolut är det så. Kan bara se till min bil. Den har stigit ca 100 000kr på dom åren jag haft den, nu ska jag ju inte sälja så det är väl egentligen skitsamma men principen är ju att bra bilar håller kurs inte bara i kurvorna utan även i ekonomin. Så tummen upp på ditt inlägg. big_smile

Nu blev jag väldigt nyfiken på vad du har för kärra!!!

/Benny

Jag är också nyfiken!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
29 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Sakta i backarna (!), tänk till nu, han har inte sålt den den så priset är ju bara imaginärt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Kubista
2 april 2016 · 71 Inlägg

tommen1 skrev:
Sakta i backarna (!), tänk till nu, han har inte sålt den den så priset är ju bara imaginärt..

Yep.. Mycket snack lite verkstad..

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.
Toyota Corolla "AE92 Liftback" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang