4273
Sök

Köpråd: Vilken bil?! 4dörrar, bagage och dragkrok.

1 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Hej alla!
Jag söker en bil..min första bil. det är inte lätt i denna bildjungel. Vilken är bäst? vet att alla bilar har för- och nackdelar men någon kanske väger tyngre. Har hört att Toyota corolla är en bra bil och att den sällan går sönder. Jag är tacksam för tips!

Kriterier för min bil (dessa är inte många..)
*Fyra dörrar + bagage.
* Dragkrok

Mod:
Redigerade din rubrik.
Läs gärna igenom forumsreglerna innan nästa tråd.

Avstängd
10 388 Inlägg
11 april 2016
Tess25 skrev:
Hej alla!
Jag söker en bil..min första bil. det är inte lätt i denna bildjungel. Vilken är bäst? vet att alla bilar har för- och nackdelar men någon kanske väger tyngre. Har hört att Toyota corolla är en bra bil och att den sällan går sönder. Jag är tacksam för tips!

Kriterier för min bil (dessa är inte många..)
*Fyra dörrar + bagage.
* Dragkrok

Du kommer då få ungefär lika många förslag som poster i tråden. Jag kommer ex.vis förespråka något från VAG (sen kommer ex.vis Hybridsmurfen säga att det är bland det sämsta han någonsin ägt wink ). Någon kommer föreslå en volvo, eller fem olika, någon en japanare och så vidare.

Så just den stora diskussionen ger jag mig nog inte in i. Det kommer sluta med att du har XXXX förslag, och i slutet handlar det om hur du trivs med bilen.

Men för de som tänker göra det kan det nog vara bra att få en ungefärlig budget för det hela, vad förbrukningen "bör" ligga på (eller iaf vad du kan acceptera när det gäller, säg för sakens skull, blandad körning) samt kanske även tilltänkt ålder på kärran.

- - Edit - -

Och med tanke på att du vill ha drag kan det ju också vara bra att veta hur mycket du behöver få dra efter kärran smile
Senast redigerat av it_mutt (11 april 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
11 april 2016
Priside och ålder...?
För du vill väl inte köpa en ny och tappa 25 tusen direkt du kör ut från handlarn , väl!?
Har själv en riskokare från 98 och motor+växellåda har hittills gått 25000 mil..
Men har förutom det normala med bromsar och avgassystem bara bytt en stödämpare och damasker till drivknutarna..
Men tilläggas skall att jag "gubbakör " för det är ju inte en racerkärra direkt..
När jag både ser och hör andra tuppkycklingar köra och dra på så det knakar i växlarna och asfalten så ler jag för migsjälv invärtes..
Tokstollarna begriper helt klart inte att den formen av framfart kommer att kosta duktigt så småningom..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 april 2016
Jag rekommenderar Saab 9000: Pålitliga, bekväma, rätt så lättmekade, hyfsat baksäte, stooooort bagageutrymme, lätt att få tag i delar, normala mekaniker kan fortfarande meka 9000, dragkrok brukar vara rätt vanligt (då de flesta ändå är gamla svenssonbilar).

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök