5332
Sök

Saab 9000 CC T16 -88 Varvar av sej självt!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Hej ! Fick igång min Saab idag som inte vare igång sen Oktober, och gick fint i några sekunder men vrålade sen upp till ca 5000-6000 varv och höll sej där, gasade man blev den inte styrypt utan varvade ännu mer nåt förslag? big_smile OBS ! Även när jag kopplade bort gasvajern från spjället varvade den!
Senast redigerat av Larsson_Power (7 juni 2007)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
fredda_king skrev:
Coolt

Seriösa svar tack.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

457 Inlägg
7 juni 2007
Ja du... låter jäääävligt svårt, men kan lova att det e någon riktigt simpelt. Ska kolla. Återkommer....

/Sannefjord

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Sannefjord skrev:
Ja du... låter jäääävligt svårt, men kan lova att det e någon riktigt simpelt. Ska kolla. Återkommer....

/Sannefjord

Tack så jättemycket ! smilesmile

Better than God \o/
1 886 Inlägg
7 juni 2007
Tomgångsmotorn kärvar?
Spruta i lite 5-56 etc å se till att den rör på sig.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
8 juni 2007
Kolla så spjället stänger riktigt i spjällhuset med och om det är någon slang som inte sitter fast på LMM, Turbo, intercooler etc...

207 Inlägg
8 juni 2007
ingen insugspackning som har gått?

så den drar tjuvluft? testa med startgas.

5 710 Inlägg
8 juni 2007
MrTurbo skrev:
Kolla så spjället stänger riktigt i spjällhuset med och om det är någon slang som inte sitter fast på LMM, Turbo, intercooler etc...

Det är ju en LMM bil och dessa blir riktigt "nojjiga" om det läcker mellan LMM-->spjällhus. dock brukar tomgången bli åt andra hållet=obefintlig.

Kärvat gasspjäll eller tomgångsmotor tror jag på.

MVH Jonas
..............

Better than God \o/
1 886 Inlägg
8 juni 2007
jonTe skrev:
MrTurbo skrev:

Det är ju en LMM bil och dessa blir riktigt "nojjiga" om det läcker mellan LMM-->spjällhus. dock brukar tomgången bli åt andra hållet=obefintlig.

Kärvat gasspjäll eller tomgångsmotor tror jag på.

Jo tomgången brukar ju försvinna men lika bra att han kikar på det så vet man att det är okej.  Tomgångsmotorn är kollad och den verkade fungera som den skulle, bara spjället kvar då...

Pan
8 juni 2007
Mitt spjäll hängde sig lite ibland då funkade det att gasa till lite en gång sen gick spjället tillbax. Men det kanske har tjärvat fast.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Som sagt, hämtade en ny tomgångsmotor på sktoten som kolven åkte tillbaka på (som jag misstänker den ska göra) Och den hade 3 kontakts medans min har 2 kontakts, men jag smorde den jag ahde och satte i, och bilen funkade klockrent ett tag, sen när jag senare startade den, så går den bara på 3, så nya stift ska inhandlas imorgon ! smile

Sök