Köpa bil dirket av firman som lägger ut bilen hos bilhandlare?

Conceited GARAGET V.D.
24 april 2016 · 900 Inlägg

Jag är på jakt efter en ny bil, alltså en begagnad bil som är max 2-3 år gammal.
Jag har förskat ett tag å såg att de e många av bilarna som annonseras hos bilhandlare ägs av firmor ( ica, skf, skanska, whatever) uppdragsgivarna behöver inte vara stora det kan vara allt ifrån små företag med 10 anställda till stora förtag. Hur som helst jag tänkte om man vill spara pengar, kan man då inte göra så här att ta kontakt med uppdragsgivaren å skippa bilhandlaren där bilen annonserad? Det e lite fult jag vet, men man sparar kanske upp till 20% på bilen då bilandlare vill också tjäna pengar.

Detta e en fundering, så dela gärna med er. Kan man göra så? Tankar å åsikter välkommnas!

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
24 april 2016 · 538 Inlägg

Frist vågat, hälften vunnen. Annars kan du ju alltid leta på t.ex. kvd eller andra auktionssidor där nästan nya bilar säljs.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
torsen
24 april 2016 · 7 234 Inlägg

Det är inte fult att tänka som du gör - tvärt om mycket förnuftigt.
Har själv mer eller mindre satt i system att köpa enägarbilar på 2 - 3 år med max 3.000 till 5.000 mil på mätaren.
Står det dessutom i annonsen att den är ute p g a tjänste-/förmånsbil så är det bingo.wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang