Volvo 940 Hjälp kan inte låsa förardörren varken med nyckel eller pinnen

Lehto
16 juli 2016 · 75 Inlägg

Hej,

någon här som kan råka veta vad som gått fel på min volvo 940...
demonterade dörrsidan på förar dörren för jag skulle byta ut centrallåsmotorn till en med 5 kablar, när jag väl fick loss dörrsidan så upptäckte jag att det redan fanns en till centrallåsmotor i förar dörren!?
Monterad där nere med ett stag som gick upp till låspluppen den hade trillat av från själva centrallås motorn för jag gissade den ska sitta i den lilla ögglan som finns precis där.
Efter detta var gjort så kan jag inte längre låsa dörren... Alltså jag kan inte ens vrida nyckeln åt lås hållet och kan heller inte trycka ner den där pluppen...
Fattar ej vad som är fel, har ej rört något med själva låskistan eller nått sånt utan enda jag gjorde var att haka på den där styrpinnen på den befintliga centrallås motorn.
Det går att vrida nyckeln åt "lås upp" hållet, men försöker jag vrida åt lås hållet så går det inte det tar bara stopp.
Så nu står tyvärr bilen olåst ute vilket känns oroväckande, någon som har nått tips?

Tack på förhand.

btw, någon som vet om centrallåset är positivt eller negativt impuls?

--------------------Mer info
Ja jag fattar ingenting...
Här är en bild på det hela, eftersom att jag har en extra som ligger så kan jag visa på den.
http://i208.photobucket.com/albums/bb211/Lehto89/IMG_20160716_210433_zpsmxledlwy.jpg

Den ringen till vänster är där jag hakade i pinnen som går till pluppen i dörren och till andra centrallås motorn.
Efter att ha undersökt denna som jag har liggandes så märkte jag att jag endast kan trycka ner motorn (låsa) om jag samtidigt tycker ner armen jag ritat en pil till.
När man trycker ner den armen så hakas den av vid den högra ringen och jag kan låsa.

Men detta verkar som sagt inte funka på originalet som sitter i min bil just nu som inte funkar
Så på nått vis trycks inte den där armen som jag ritat pilen till ned å jag kan med andra ord inte låsa...
Men jag vet inte vad som ska trycka ned den armen, gissar ju att det borde vara nyckeln eller nått.

Aronson
17 juli 2016 · 914 Inlägg

pinnen på låsanslaget på dörrens utsida trycker in en arm/länk i låsmekanisen så att det går att låsa.

turbodeath
18 juli 2016 · 2 452 Inlägg

den andra som du har hakat på är säkert för att larmet skall dra ner pinnen.....

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang