5394
Sök

v70n 2,4t. Full gas i några sekunder sen slutar turbon ladda som den ska!?!? ? :(

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Tjenare..

Problem med bilen igen nu..   
När jag är ute och kör och stämplar i några sekunder så laddar turbon som den ska.. (0,7-0,9)
Men när jag håller gasen en längre stund så händer nåt, då slutar turbonm att ladda som den ska och kommer bara upp 0,3 ungefär sen måste jag starta om bilen för att den ska ladda igen som den ska..

Vet att den laddar max ett litet tag och sen sjunker, men den har aldrig sjunkit lägre än till 0,5 när den är chippad..

Vad kan detta bero på??

Är det för att de e 33 grader varmt ute ?

Körde med bilen på torsdags kväll då de endast va 15-16 grader ute och då gick den precis som den skulle..

Nån som hört talas om detta "fel" förut ??

Tacksam för alla svar..

// DJ AGGWA

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Bamse940Ltt
9 juni 2007
magnetventilen kan det vara... kan även vara att wastegate fjädern är slapp eller att det kärvar på tillbaka vägen så den stannar öppen.

hur långt har bilen gått??

mvh richard

2 933 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Har precis bytt magnetventilen så den ska de inte vara.. den har gått 12,5  ungefär..

4 767 Inlägg
9 juni 2007
Det KAN vara för att det är så jävla varmt ute, att den laddar på först, sen känner den av spikningar och sänker laddet för att undvika skador på motorn!

Speciellt med tanke på att din är chippad och laddet är höjt "så mycket dom vågar".

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (9 juni 2007)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

2 933 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
jo min tanke va me att det har nåt med temperaturen att göra eftersom den gick som ett spjut när jag körde hem i torsdags kväll..  rastade en v70r tongue

med lem
1 925 Inlägg
9 juni 2007
dj_aggwa skrev:
jo min tanke va me att det har nåt med temperaturen att göra eftersom den gick som ett spjut när jag körde hem i torsdags kväll..  rastade en v70r tongue

du lär ju inte kört ifrån den,,,den har ju 300hk orginal

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 933 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
dj_aggwa skrev:

du lär ju inte kört ifrån den,,,den har ju 300hk orginal

inte den nya v70r utan en gammal tongue

2 933 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Nån mer som kan ha en aning om vad de kan va?
Ska snart iväg till stna och supa till lite tongue  Ska prova gasa på då me och se om det fungera för nu sjunker temperaturen nämligen (molnigt sad )

2 933 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
ute och provkört lite nu me i 19 grader vilket inte alls är varmt och då sjunker trycket lika mycket.. sad

Sök