Flexifuel sensor för "konvertering"?

Mr_B
4 oktober 2016 · 330 Inlägg

Det är väl ungefär allt som går att säga om frågan.
0-5v signal ut, E0 för låg spänning, E100 för hög, gärna linjär där i mellan.
Någon som vet var, och vad det kostar?

B!

Mr_B
7 oktober 2016 · 330 Inlägg

Det verkar som om tipsen saknas här. Det kan inte gärna vara helt omöjligt att få tag på i vårat närområde. Om så bara som reservdel till befintliga fordon, och inte för konvertering till FlexiFuel.

Zeitronix har, men det är 2600:- innan tull, och moms, och det känns inte riktigt SÅ kul.
Jag är alltså bara sugen på en sensor med analogt output, inte kit med optisk utläsning av vad för blandning man faktiskt får. Det är ECU'n som ska hantera de olika blandningarna, inte jag, så siffror som beskriver "E-klassning" är ointressant.
(Så från sidan ovan skulle det i så fall vara "Ethanol Content Analyzer ECA-2 with FF Sensor" för 299)

Någon som har ideer, överhuvudtaget?
B!

jojje81 George
8 oktober 2016 · 1 956 Inlägg

Sök på continetal flex fuel sensor så kommer du hitta massor.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Mr_B
8 oktober 2016 · 330 Inlägg

Halva priset lite drygt. Mer attraktivt. Visst, mer "hemma meck" eftersom man själv måste fixa 5v, och pull upp resistor, men det kan ju knappast kosta 1500:-...
Nice.

Och som vanligt... Ser det inte ut att vara samma sensor, bara med deras egen klisterlapp på?
Fler tips är så klart tacksamt. Det här får bli kvällsläsningen nästa vecka, och se om jag kan lista ut hur det är meningen det ska fungera, och sen ta ett beslut på om det är kul nog, eller inte.
Ska det vara värt det måste jag egentligen byta injektorer, och mappa om. Före byte av bränslepump, och turbo ska jag i så fall kunna komma upp mot 400Hp på E85, men, det är siffror från någon tråd på nätet, så det kan ju stämma precis hur bra, eller dåligt som helst.

B!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang