5609
Sök

Sur 2:a på besiktningen.

178 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Asså, är det nån mera än jag som har fått en 2:a på besiktningen pga. att jag kör med en öppen dumpventil?
Det räknas då som öppen vevhusventilation!!!

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

1 567 Inlägg
4 juni 2007
WTF ? det  låter skumt...  Min gick igenom utan problem han sa inget om det...

Typisk en sur bes gubbe.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

231 Inlägg
4 juni 2007
Va? yikes har jag aldrig hört ska vara några problem förr :S

1 813 Inlägg
4 juni 2007
fy fan fick han inget av sin käring dagen innan lr??   verkar ju vara ett pucko när jag bes min volvo sa han den dumpar ju riktigt gott och går bra gör den med! haha det var allt han sa.. fick ifs en 2a på förlågt inställt vänster framljus och ett dimljus för högt inställt det var allt tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

666 Inlägg
4 juni 2007
Han har iof rätt i det... om man har öppen dump så kommer laddtrycksluft ut, i den luften kan det finnas gaser från Vevhusventilationen.... men som sagt det e nog mest en grinig gubbe... men släng på orginal dump å besiktiga, ja har me besigtigat me öppendump, inga problem där inte besigtningsmannen bara log smile

178 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
dj_padde skrev:
fy fan fick han inget av sin käring dagen innan lr??   verkar ju vara ett pucko när jag bes min volvo sa han den dumpar ju riktigt gott och går bra gör den med! haha det var allt han sa.. fick ifs en 2a på förlågt inställt vänster framljus och ett dimljus för högt inställt det var allt tongue

HAHAHA, förmodligen fick han inte det lol

Smålänning
7 887 Inlägg
4 juni 2007
Han har helt fel! Jag skulle be att få ta ett snack med någon kompetent i personalen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

178 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
Han har iof rätt i det... om man har öppen dump så kommer laddtrycksluft ut, i den luften kan det finnas gaser från Vevhusventilationen.... men som sagt det e nog mest en grinig gubbe... men släng på orginal dump å besiktiga, ja har me besigtigat me öppendump, inga problem där inte besigtningsmannen bara log smile

De jobbiga är att jag inte har orginaldumpen sad Men ska se om man kan fixa fram en på nått sett. Har aldrig sett en 200sx på nån skrot här i närheten så de blir nog lite klurigt.

Eller kan jag sätta en ICA-kasse runt dumpen, med en trädgårdsslang som jag strapsar fast vid luftfiltret big_smile

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 juni 2007
-Bergan- skrev:
silverbird skrev:

De jobbiga är att jag inte har orginaldumpen sad Men ska se om man kan fixa fram en på nått sett. Har aldrig sett en 200sx på nån skrot här i närheten så de blir nog lite klurigt.

Eller kan jag sätta en ICA-kasse runt dumpen, med en trädgårdsslang som jag strapsar fast vid luftfiltret big_smile

tejpa eller om du kan bricka den så släng i en massa brickor..då lär den inte öppna

4 767 Inlägg
4 juni 2007
Åk in igen på en annan station.. hade jag gjort.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

178 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Men om den inte släpper ut nått så tar det inte lång tid innan man får turboras neutral

Jag ska nog göra som Erick säger. Köra till en anan station. Första gången jag va på den stationen. Brukar besiktiga på en annan men det fanns inte nån tid.

1 723 Inlägg
4 juni 2007
risken är ju att du blir underkänd igen då de se på sin dator varför du är där och det lär säkert stå nåt om din dumpventil. Ser de att det fortfarande sitter en öppen på så kan du åka dit igen.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 juni 2007
Det är ju bara att köra google och söka på bildemontering så får du upp samlingsdatabaser över alla skrotar i landet som är anslutna, kan du söka därigenom och lär säkerligen hitta något smile

666 Inlägg
5 juni 2007
Hade jag varit dig skulle ja ha lånat en dump av en polare, kolla bara så den öppnar som den ska, det är onödigt att sabba turbon för det hmm men som sagt, går det att trä över en slang över dumpen du har å göra den återcirkulerande så gör ett försök på det smile

//Silver

-Bergan- skrev:
silverbird skrev:

178 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
Tackar för svaren, tror jag kan få igenom den om man säger att det var slangen till vevhusventilationen som hade smällt (den har den gjort innan) tongue Får bli o besiktiga den i Olofström big_smile

137 Inlägg
13 juni 2007
haha vilken idiot till besiktningsman, jag har då inte haft några problem med besiktning fast jag har kört med öppen dump i 4 år nu...jaja hoppas det löser sig

Brake em' down like a shotgun !!!

Sök