Försöker hitta en allroundbil, 5 säten (minimum) samt firmabilsegenskaper som en skåpbil.
Tänkte ha den i firman och då behöver jag ca 190cm lastlängd av och till. Då är Chrysler Gr Voyager med deras Stow'n'go system för stolarna för att snabbt få plan golvyta och skapligt lastutrymme ganska smutt.
Har dom fortfarande svaga automatlådor? Nu finns dom väl med en modern diesel med, så blir det human förbrukning.
Dom har ju tyvärr det så vitt jag vet. Kompisen som kör taxi fick in en ny 2012 el 2013 2,8 CRD. som han körde. Anledningen var stor bil, 7 säten, mycket lull lull, eldörrar mm, stow'n'go till humant pris. Hade den som skoltaxibil så det var bekvämt att kunna stänga dörrarna från förarplatsen när dom släppte i o ur ungarna.
Men dom bytte låda 3 ggr på 20000mil. Dom gillade bilen, hur den var att köra mm. Bra komfort, men den var totalt kass enligt dom.
Finns ju dom som säger att man ska ha en extra oljekyl för automaten, samt aldrig köra i läge D när man kör i stan, utan växla ner till läge 3 pga att overdriven går i o ur hela tiden som tar knäcken på lådan. Så man växlar upp i läge D så fort man kommer ut på landsväg. Om det är sant och hjälper livslängden på lådan vet jag ej.