5597
Sök

Nytt avgas till Calibra!

Telge Drifting Team
602 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Jag hade tänkt mig ett nytt avgas system till min Calibra 16v (x20xev)

Vill helst ha 3" helavägen och en snygg slutdämp, men d e mest för ljudet ja vill ha 3".

Så, tips? Det sitter 2" original, vad gör jag, och vart hittar ja snygga slutdämpar?

Är det nån som har nån ljudupptagning på calibra 16v med 2,5 lr 3" system, eller kanske en video så skicka gärna länk lr nått så man kan få höra hur det låter.

En sista fråga, är det stor skillnad på alla olika slutdämpar ljudmässigt?

9 108 Inlägg
14 juni 2007
3" blir nog för stort i alla fall, kommer mest låta som om något är trasigt wink 2,5" med en dämpare gör tillräckligt med oväsen skulle jag tro wink

med lem
1 925 Inlägg
14 juni 2007
MilleN skrev:
3" blir nog för stort i alla fall, kommer mest låta som om något är trasigt wink 2,5" med en dämpare gör tillräckligt med oväsen skulle jag tro wink

där fick du nog med det bästa iaf smile

ta inte 3" ...kommer låta som en gammal duett epa eller något sånt tongue o gå precis lika bra (dåligt) också smile  så satsa på 2 eller 2,5" med fullflödesdämpare !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

2 230 Inlägg
14 juni 2007
jag kör med 2.5 på min 2.0L 16v dock en primera.. men jag kan lova att det låter bra nog åxo.. men då har jag bara en liten simons dämmpare:) låter gött som fan.. så kör på 2.5 itne större kommer bara låter förjävligt och blödra då du släpper gasen.. så kör på 2.5" det blir bästD:

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Telge Drifting Team
602 Inlägg
2 230 Inlägg
14 juni 2007
ja det finns ju många man kan handal av det, det jag gjorde var det att tog en simons dämpare och köpte ett DTM utblås funka fint det:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Sök