Terror i sthlm

caromania Forummoderator
9 april 2017 · 9 296 Inlägg

Djo skrev:
Mina erfarenheter ja jag ser med egna ögon vad som händer runt omkring.

Att skapa en egen uppfattning med hjälp av då "trovärdig" information som möjligt och egna erfarenheter är väll det mest trovärdiga man själv kan tro på. Sen kan din och min saning/verklighet ty sig olika pga olika bakgrunder och erfarenheter.

Även med polis politiker och myndigheter, Lär man vara kälkritisk och ibland läsa mellan raderna.

Vad du menar är att du inte tror på BRÅs rapporter?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
9 april 2017 · 10 157 Inlägg

caromania skrev:

Djo skrev:
Mina erfarenheter ja jag ser med egna ögon vad som händer runt omkring.

Att skapa en egen uppfattning med hjälp av då "trovärdig" information som möjligt och egna erfarenheter är väll det mest trovärdiga man själv kan tro på. Sen kan din och min saning/verklighet ty sig olika pga olika bakgrunder och erfarenheter.

Även med polis politiker och myndigheter, Lär man vara kälkritisk och ibland läsa mellan raderna.

Vad du menar är att du inte tror på BRÅs rapporter?

BRÅ bör vara en säker källa har dock ej någon egen erfarenhet av dom eller deras sida så kan inte uttala mig personligen i den frågan faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
SportPilot Ubåtsingenjör
9 april 2017 · 7 232 Inlägg

caromania skrev:

_Blue_Speed_ skrev:
Trollar du? Du är ute på väldigt tunn is nu.

Tycker du? Jag tror du som stereotyp är den perfekta adepten faktiskt. Låt mig gissa:
Du surfar en hel del på sidorna jag nämner,
Du knyter näven i fickan och tycker det går åt helvete med Sverige utan att egentligen ha en aning om hur det ser ut eftersom:
Du är 23-25år, bor inte speciellt centralt i något område där det egentligen inte händer någonting (Umeå?).

Men men, skitsamma, du har rätt till din åsikt och jag tycker den är såpass viktig att jag till och med bemödar mig att bemöta den. Det är så det är att leva i en demokrati och inte i en polisstat. Tyvärr får vi dras med ruttna ägg.

enligt dig är säkerligen jag också en perfekt adept ? haha

25år, boende i en mindre stad i södra Sverige

Däremot så har jag fullkoll på vad som händer i min hemkommun och får varje månad information som inte är allt för rolig att höra. Samtliga förvaltningar i min kommun lider av dålig ekonomi, vi har två områden polisen inte besöker om de inte är i en större grupp.

Vi är en av de skolor med lägst skolpeng i regionen.
Vi har ett flertal skolor som lider av vandalism och tyvärr dras med ohyggligt låga resultat.
Orsaken till detta brukar presenteras som "volymökningar".

Däremot så har vi ett välfungerande mottagande utav nyanlända ungdomar, om än väldigt kostsamt så fungerar det. Tyvärr har har annat prioriterats bort till följd av detta relativt stora mottagande.

Surfar inte heller speciellt ofta på sidorna du nämner.

Förövrigt så anser jag att admin kan låsa denna tråden, vi ska diskutera bilar och priusar här, inte politik.

Senast redigerat av CHEEVA (9 april 2017)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Power-krille
10 april 2017 · 672 Inlägg

Njae varför då? Off topic betyder just off topic

"Väx inte upp! det är en fälla"
Mack Forum- och sitemoderator
10 april 2017 · 26 155 Inlägg

Power-krille skrev:
Njae varför då? Off topic betyder just off topic

Precis.
Så länge vi håller oss på en trevlig nivå i tonen så ser i alla fall inte jag nån anledning till att låsa tråden.
Det är ett ytterst aktuellt ämne och många har säkert sina åsikter om det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
10 april 2017 · 1 004 Inlägg

Mack skrev:

Power-krille skrev:
Njae varför då? Off topic betyder just off topic

Precis.
Så länge vi håller oss på en trevlig nivå i tonen så ser i alla fall inte jag nån anledning till att låsa tråden.
Det är ett ytterst aktuellt ämne och många har säkert sina åsikter om det.

Jag tycker inte alls att vi behöver ha den här diskussionen på ett motorforum.
Finns andra platser på nätet för sånt och många av er har förmodligen det där Facebook.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Mack Forum- och sitemoderator
10 april 2017 · 26 155 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

Mack skrev:

Power-krille skrev:
Njae varför då? Off topic betyder just off topic

Precis.
Så länge vi håller oss på en trevlig nivå i tonen så ser i alla fall inte jag nån anledning till att låsa tråden.
Det är ett ytterst aktuellt ämne och många har säkert sina åsikter om det.

Jag tycker inte alls att vi behöver ha den här diskussionen på ett motorforum.
Finns andra platser på nätet för sånt och många av er har förmodligen det där Facebook.

Att styra över diskussioner till andra sidor bidrar i längden med den nuvarandes död.
Tycker Facebook och alla dom andra sidorna tar upp alldeles för mycket redan som det är.
Faktum kvarstår att detta är ett sannerligen aktuellt ämne, och det kan diskuteras under forumet Off topic.
Sen behöver förstås inte alla tycka om det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Stickan58
12 april 2017 · 5 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

Mack skrev:

Power-krille skrev:
Njae varför då? Off topic betyder just off topic

Precis.
Så länge vi håller oss på en trevlig nivå i tonen så ser i alla fall inte jag nån anledning till att låsa tråden.
Det är ett ytterst aktuellt ämne och många har säkert sina åsikter om det.

Jag tycker inte alls att vi behöver ha den här diskussionen på ett motorforum.
Finns andra platser på nätet för sånt och många av er har förmodligen det där Facebook.

Håller med, men det kan ändå vara skönt för motorfolket att också ha en samlingsplats att diskutera sådant här

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang