Serva innan inbyte ?

KenthIJ
18 april 2017 · 1 468 Inlägg

Dax för service på vår ena bil ( VW Touran 140 TSI 2014 ) men... vi funderar på att byta in den vid köp av annat märke så...

bör man då ändå serva bilen på den märkesverkstad som bilen tillhör innan inbyte eller är det bättre att den inbytande firman servar bilen själva

jenstornqvist
18 april 2017 · 108 Inlägg

Snacka med firman du tänkt byta in den på och hör vad dom tycker. Annars är det upp till er, personligen tycker ju jag att det är pengar i brunnen, men det är jag det!

KenthIJ
19 april 2017 · 1 468 Inlägg

jenstornqvist skrev:
Snacka med firman du tänkt byta in den på och hör vad dom tycker. Annars är det upp till er, personligen tycker ju jag att det är pengar i brunnen, men det är jag det!

Tackar för snabbt svar och tips/synpunkter

och det får vara snabba ryck för min del. jag har ringt vår märkesfirma ang. service (dock ej bokat) och de skulle ringa mig i morgon för tidsbokning. Får försöka få tag på firman där vi tänkt byta in på tidigt i morgon då. Ett "men" är dock att vi inte bestämt oss helt för att byta, åtmindstonde inte just nu


men kanske :-)

Senast redigerat av KenthIJ (19 april 2017)

xXSammy
19 april 2017 · 6 578 Inlägg

Är bilen oservad drar oftast inköparen av det på priset

De/Dem
KenthIJ
19 april 2017 · 1 468 Inlägg

xXSammy skrev:
Är bilen oservad drar oftast inköparen av det på priset

Jo vad jag förstår så är det ganska vanligt.

Bokade iaf tid för service eftersom det kan dröja ett tag innan vi byter och vår VW touran 2014 TSI behöver ju servas/oljebytas i tid ( vi fyller även på nån halvliter VW TSI specad) olja mellan service

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang