Behöver hjälp med mitt ljud

Seasoned
23 april 2017 · 46 Inlägg

Tjena igår kväll slängde jag i 2st 6.9or i hatthyllan på min 744a har dem kopplade till ett slutsteg som jag har basen i finns 2 st amp så man kan ställs in det olika. När jag har tändningen på så spelar dem som fan men så fort jag startar bilen så börjar 6.9orna tjuta o ju mer jag gasar desto mer tjuter dem, basen spelar på som vanligt är bara 6.9orna som tjuter mina andra högtalare som sitter i dörrarna spelar på som vanligt också. Googlade på det o fick bara fram att kablarna är för nästa + men kvittar hur mycket man separerar på dom blir ingen skillnad

Senast redigerat av Seasoned (23 april 2017)

Volvo V70 (2006)
Volvo 744 (1990)
torsen
23 april 2017 · 7 233 Inlägg

På äldre bilar får man montera störningsskydd(kondensatorer) på vissa apparater såsom fördelare, generator, torkarmotor, fläktmotor m m.
Även byta till fräscha oskadade tändkablar som inte har interna koltrådsavbrott.
Kan även spela in om kablar är rätt anslutna mellan radio och högtalare med avseende på polaritet(plus och minus).

Seasoned
23 april 2017 · 46 Inlägg

torsen skrev:
På äldre bilar får man montera störningsskydd(kondensatorer) på vissa apparater såsom fördelare, generator, torkarmotor, fläktmotor m m.
Även byta till fräscha oskadade tändkablar som inte har interna koltrådsavbrott.
Kan även spela in om kablar är rätt anslutna mellan radio och högtalare med avseende på polaritet(plus och minus).

Vart kan man köpa störningsskyddet o vart sätter man det? det är en Volvo 744 -90

Volvo 744 (1990)
Volvo V70 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang