3132
Sök

Köpråd VW Passat 2.0Tdi DSG

2 Inlägg
5 juni 2017
Trådstartare
Hej! Helt ny här på forumet. Ska köpa ny bil och har kikat på en passat 2.0tdi 170 hk 6 växlad DSG, GT sport. 17000 mil, nybytt kamrem, multirem o vattenpump. Bilen har klarat sig bra från rost utvändigt och vanligt slitage i underrede väldigt fräsch inuti, va fortfarande "nybilskänsla". Vill gärna ha lite tips om dom här. Ett problem kom när jag provkörde, den varnar att bältet inte är i fastän bältet sitter i riktigt, någon som vet kostnad för att laga det? Mvh G.

Vettemannen
5 juni 2017
Gabrielsandberg skrev:
Hej! Helt ny här på forumet. Ska köpa ny bil och har kikat på en passat 2.0tdi 170 hk 6 växlad DSG, GT sport. 17000 mil, nybytt kamrem, multirem o vattenpump. Bilen har klarat sig bra från rost utvändigt och vanligt slitage i underrede väldigt fräsch inuti, va fortfarande "nybilskänsla". Vill gärna ha lite tips om dom här. Ett problem kom när jag provkörde, den varnar att bältet inte är i fastän bältet sitter i riktigt, någon som vet kostnad för att laga det? Mvh G.

Jag är inte så duktig på dessa men du kanske ska skriva vilken årsmodell det gäller.

/Benny

2 Inlägg
5 juni 2017
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Gabrielsandberg skrev:

Jag är inte så duktig på dessa men du kanske ska skriva vilken årsmodell det gäller.

/Benny

Trodde jag skrev de, 2009.

4 261 Inlägg
5 juni 2017
Gabrielsandberg skrev:

kolla noga efter rostrosor/rostbublor, främst dörrkanter nedre och bakluckan, man tror att dom är helt rostfria men kollar man närmare och noggrant så ser man att dom börjar rost bubla väldigt fort, Lyssna noga efter missljud av Dsg lådan, håll bilen på tomgång stilla och lyssna noga, både när bilen är kall samt efter en provrunda,  vet inte om svänghjulet eller nått annat där inne som börjar gå åt helvete förr eller senare men speciellt på dom som gått lite längre brukar dom låta för jävligt. minns också iaf att 2011+ så ska man hålla örat efter missljud från bränslepumpen också, låter som ett tjutande ljud och kan du höra det när bilen är igång och du hör det när du står typ 5-6 meter ifrån bilen eller längre då vet du att den börjar bli riktigt dålig.

mvh

Sök