3171
Sök

Hög och lågsäsong för begbilar?

81 Inlägg
6 juni 2017
Trådstartare
Vilka tider på året är hög och lågsäsong för begbilar? Jag upplever att det ligger massor med bilar ute till vettig peng som inte blir sålda  just nu. När jag letade bil i vintras så försvann överprisade bilar rätt snabbt. Hur ligger det till med hög och lågsäsong till egentligen?

Evildan
7 juni 2017
Hextall skrev:
Vilka tider på året är hög och lågsäsong för begbilar? Jag upplever att det ligger massor med bilar ute till vettig peng som inte blir sålda  just nu. När jag letade bil i vintras så försvann överprisade bilar rätt snabbt. Hur ligger det till med hög och lågsäsong till egentligen?

Grilla och dricka öl sittandes i brassestol ute i torpet prioriteras framför att byta ut sitt fortskaffningsmedel.
Maj och några månader framåt är det långsammare ruljans på bruksbilar men gamla gungiga pråmar och bilar försedda med scouttält ökar omsättningen på fram till slutet av augusti, då det blir köpläge på dom och svennebilarna tar fart igen på annonssidorna.
Segment riktade till köpstarka bilägare påverkas mindre än till kreti och pleti.

1 661 Inlägg
7 juni 2017
Vinterhalvåret har kanske folk mer bråttom om dom behöver en bil. På sommaren använder många andra fortskaffningsmedel och "panik-köpen" uteblir oftast.

Sen vill man kanske, som Evildan säger, inte starta semestern med en helt "ny" bil som kanske bjuder på oväntade överraskningar. Då kör man hellre det man har och som man vet fungerar.

4 200 Inlägg
7 juni 2017
December ska anses vara den månad man inte ska sälja men då man ska köpa

köpte min nuvarande VW Golf just dec månad hos KVD och fick den betydligt under uppskattat pris i handeln för motsvarande objekt, dessutom var serviceboken ostämplad men olja+filter var dock bytt

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök