Låskista passat 2002

Celeron
5 juli 2017 · 1 322 Inlägg

hej har en passat 2002. ingen dörrsida( som tur är)

som har gått i typ baklås eller nått. dörrn är upplåst men går inte öppna me handtagen, varken innifrån eller utifrån

har pirka med handen och skruvmejlsar där inne men inget händer

har hört att detta är vanligt. hur har ni andra löst de?

Om ingen har nå bra tips tänkte jag borra/slå sönder kistan imorn med huggmejsel..

dörr hö bak

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
CC72
5 juli 2017 · 1 661 Inlägg

har du kollat så att kablarna mellan kaross och dörr är hela? Dom går sönder förr eller senare och symptomen kan då bli det du skriver.

Man kan såga upp låsbygeln om det är på bakdörren men då finns det också risk för lackskador.

Celeron
5 juli 2017 · 1 322 Inlägg

CC72 skrev:
har du kollat så att kablarna mellan kaross och dörr är hela? Dom går sönder förr eller senare och symptomen kan då bli det du skriver.

Man kan såga upp låsbygeln om det är på bakdörren men då finns det också risk för lackskador.

Har inte kollat det men när jag kör c-lås via dosan låser sig dörren/låser upp sig så kablage borde väl va ok då?
Ahaaja får testa såga då kanske om ja inte kan slå/borra upp de..

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Snulfert
5 juli 2017 · 20 Inlägg

Kan det vara så att vajern hoppat ur sitt läge? Ser du hela mekanismen eller är plåten fortfarande på insidan av dörren?
Jag fick problem med framdörren för ett tag sedan (med dörrsidan kvar) men då lyckades jag bända upp dörrsidan så passa att jag kunde dra i vajern och på så vis öppna dörren till slut. Känns tråkigt att såga/slå i något tycker jag. Lycka till!

Celeron
6 juli 2017 · 1 322 Inlägg

Snulfert skrev:
Kan det vara så att vajern hoppat ur sitt läge? Ser du hela mekanismen eller är plåten fortfarande på insidan av dörren?
Jag fick problem med framdörren för ett tag sedan (med dörrsidan kvar) men då lyckades jag bända upp dörrsidan så passa att jag kunde dra i vajern och på så vis öppna dörren till slut. Känns tråkigt att såga/slå i något tycker jag. Lycka till!

Plåten är borta! Så har vart inne me fingarna å peta på vajer å olika grejer där in ne utan framgång!

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang