Billån / Finansiering

Antt
12 juli 2017 · 14 Inlägg

Du bestämmer givetvis själv, men gör en bedömning med våra råd i bakhuvudet. Du kan ha både tur/otur angående hållbarheten, men i detta fall låter det som att förutsättningar ändå finns för att det ska gå bra.

Angående lånet sen, betala av det snarast!

LudwigKarlsson
12 juli 2017 · 29 Inlägg

Antt skrev:
Du bestämmer givetvis själv, men gör en bedömning med våra råd i bakhuvudet. Du kan ha både tur/otur angående hållbarheten, men i detta fall låter det som att förutsättningar ändå finns för att det ska gå bra.

Angående lånet sen, betala av det snarast!

Jaa, helst skulle jag ju inte vilja låna alls men man kan ju inte alltid få som man vill!
Tanken är att betala av det på 18-24 månader som senast, det är cirkus 4K i månaden och helt klart genomförbart utan att drabba ekonomin för mycket!

Kollade även blocket för att se marknadsvärde och förvånansvärt många b8:or ligger runt 90-100k med allt mellan 14-18 000 mil på mätaren så de verkar ju hålla värdet bra

Skall även som sagt ta en extra Kik i serviceboken och sova på saken, uppdaterar om hur det blir samt med bilder!

Muttley
12 juli 2017 ·

LudwigKarlsson skrev:

Antt skrev:
Du bestämmer givetvis själv, men gör en bedömning med våra råd i bakhuvudet. Du kan ha både tur/otur angående hållbarheten, men i detta fall låter det som att förutsättningar ändå finns för att det ska gå bra.

Angående lånet sen, betala av det snarast!

Jaa, helst skulle jag ju inte vilja låna alls men man kan ju inte alltid få som man vill!
Tanken är att betala av det på 18-24 månader som senast, det är cirkus 4K i månaden och helt klart genomförbart utan att drabba ekonomin för mycket!

Kollade även blocket för att se marknadsvärde och förvånansvärt många b8:or ligger runt 90-100k med allt mellan 14-18 000 mil på mätaren så de verkar ju hålla värdet bra

Skall även som sagt ta en extra Kik i serviceboken och sova på saken, uppdaterar om hur det blir samt med bilder!

Men 18 månader är inte lång tid.  Klarar inte sig din nuvarande bil?  En genomgång på rackaren så den klarar 18 månader till.  Sen sparar du undan 4500 kr månaden så har du ju en bil kontant istället vilket ger dig bättre fördelar.
Känns som du gör allt för att stressa ett köp.

Ett tips som alla bör ta med sig, gör aldrig affär med släktingar eller nära vänner. Händer något så blir man ovänner för livet.  Och de är fanemaj inte kul. 

Annars om du inte behöver bil för att ta dig till jobbet så sälj din nuvarande och spara undan så mycket du kan så kan du köpa en nyare bil..

Jag är tvingad att äga bil annars kommer jag inte till jobbet, annars hade jag försökt bli billös smile

LudwigKarlsson
12 juli 2017 · 29 Inlägg

Hmm, du kanske har rätt..
Är det något man egentligen inte ska stressa med så är det ju just bilköp.

Muttley
12 juli 2017 ·

LudwigKarlsson skrev:
Hmm, du kanske har rätt..
Är det något man egentligen inte ska stressa med så är det ju just bilköp.

Exakt.  Har gjort tabbarna. Både sålt och köpt av nära och kära. Och stressat köp.   Visar sig ibland vara de allra sämsta man gjort.

Så sov några nätter till och gör en kalkyl på hur mycket smartare de är för dig att spara ihop kontant istället för att bli en slav hos banken.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang