10280
Sök

Köpråd. bmw 730d e38 01. pris?

1 Inlägg
18 juli 2017
Trådstartare
hej, nu är det så jag undrar om någon vet vad en bmw 730d e38 01 går på ungefär i pris? jag har försökt hålla utkik på blocket men verkar inte dyka upp nån. och en kompis till min morbror  har en sån som jag får köpa så jag undrar vad dom är värda ungefär i hyfsat fint skick. För dom verkar vara sällsynta den me den stora disel motorn, tror den hade 193hk. smile

1 206 Inlägg
18 juli 2017
peddan240 skrev:
hej, nu är det så jag undrar om någon vet vad en bmw 730d e38 01 går på ungefär i pris? jag har försökt hålla utkik på blocket men verkar inte dyka upp nån. och en kompis till min morbror  har en sån som jag får köpa så jag undrar vad dom är värda ungefär i hyfsat fint skick. För dom verkar vara sällsynta den me den stora disel motorn, tror den hade 193hk. smile

Nu vet vi ju inte riktigt vad "hyfsat skick" innebär. Finns rost? Växlar den fint? Funkar all elektronik? AC? Osv osv osv. Hur långt har den gått? Är klädseln utsliten eller omhändertagen?

En 730d kan kosta allt mellan 25 000 till 50 000 om de är i hyfsat skick. Frågan är hur hyfsat är skicket egentligen? smile

Förresten, du är medveten om att skatten förmodligen ligger runt 8000-9000kr/år för dessa? Man får köra många mil för att det ska löna sig.
Senast redigerat av Cracksoup (18 juli 2017)

Sök