torsen skrev:
1995 köpte min sambo en ny Golf 1,6 CL.
Efter 2 år och 6.000 mil behövde avgassystemet bytas, enligt märkesverkstaden.
Tog 2 månader att få fram ett nytt för märkesverkstaden.
Fick lämna in Golfen ett otal gånger tills de fått fram rätt delar.
2006 köpte jag en ny Liberty 2.8 hos VEHO BIL i Kungens kurva.
Efter 3 år upphörde fönsterhissen i höger bakdörr att fungera.
Lämnade in bilen till VEHO Bil medveten om att "kalaset" skulle gå på närmare 8.000:-(chockerande).
När jag hämtade bilen upplystes jag om att de fått hem fel delar.
Efter väntan fick jag klartecken till att lämna in bilen igen.
När jag hämtade ut bilen behövde jag inte betala.
De tog det som goodwill eftersom jag fått vänta så länge och behövt lämna in bilen två gånger.
Skillnad på VAG och "normala" märkesverkstäder.
Skulle kunna räkna upp flera saker till VAG´s nackdel, bl a sönernas bemötande av VAG märkesverkstäder.
Hur Mazda och Honda behandlar sina kunder vet jag inte. Har endast köpt 5 st nya totalt. Har aldrig behövt anlita deras verkstäder trots att de körts 16.000, 10.000, 9.000, 6.000 och 5.000 mil, förutom service.
Köp inte tyskt skit. Vi har även ägt 2 Mercedes och 4 BMW i familjen. Niva-kvalitet(har även genomlidit en sådan av 2011 års modell under 3 år).