Hjälp med köp av V70 TDI (-98?) eller V70 turbo

LostMySelf
3 september 2017 · 46 Inlägg

Hej,

Jag är inställd på att köpa mig en volvo kombi med turbo som låter gött och som är stylad och klar. Jag är dålig på det här med bilar och behöver er hjälp med vilka bilar jag ska undvika och vad jag bör titta på när jag väl bestämt mig för att åka och titta på en bil.

Volvo V70 TDI "SMK" (1998)
Evildan
3 september 2017 ·

LostMySelf skrev:
Hej,

Jag är inställd på att köpa mig en volvo kombi med turbo som låter gött och som är stylad och klar. Jag är dålig på det här med bilar och behöver er hjälp med vilka bilar jag ska undvika och vad jag bör titta på när jag väl bestämt mig för att åka och titta på en bil.

Här har du några köprådstrådar:

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=292611

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297931

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308847

Djo
3 september 2017 · 10 157 Inlägg

En stylad bil kräver mer av ägaren, Är du inte bil kunnig köp inget stylat, är mitt råd.

Sen beror det ju på vad du menar med stylad också,

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
LostMySelf
3 september 2017 · 46 Inlägg

Djo skrev:
En stylad bil kräver mer av ägaren, Är du inte bil kunnig köp inget stylat, är mitt råd.

Sen beror det ju på vad du menar med stylad också,

Jag tänker väl mest bara sänkt och med snygga fälgar, jag känner mycket folk som är kunniga med bilar.

Volvo V70 TDI "SMK" (1998)
caromania Forummoderator
3 september 2017 · 9 296 Inlägg

LostMySelf skrev:

Djo skrev:
En stylad bil kräver mer av ägaren, Är du inte bil kunnig köp inget stylat, är mitt råd.

Sen beror det ju på vad du menar med stylad också,

Jag tänker väl mest bara sänkt och med snygga fälgar, jag känner mycket folk som är kunniga med bilar.

Fast det betyder ju inte att de vill meka med din bil på sin egen fritid.

Men om du menar en vanlig bil med lite sänkning och fina fälgar så är det ju bara att tuta o köra.

Vad har du ägt för bilar innan? Du har ju, som Evildan påpekat, i stort sett bara gjort köpråds-trådar här på forumet. Blev det något av dessa, eller har du ältat bilköp i flera år? Annars har du ju den initiala kunskapen som behövs, dvs betala skatt/försäkring, tanka och byta däck när vintern kommer. Sedan är det ju bara att grotta ner sig i modellen man äger, lära sig mer om dess bra och sämre sidor och testa att göra egna jobb. Byta stift, filter och olja är ju första steget, sedan ger man sig på bromsbelägg, skivor och annat. Rätt vad det är kan man en hel del. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
LostMySelf
3 september 2017 · 46 Inlägg

caromania skrev:

LostMySelf skrev:

Djo skrev:
En stylad bil kräver mer av ägaren, Är du inte bil kunnig köp inget stylat, är mitt råd.

Sen beror det ju på vad du menar med stylad också,

Jag tänker väl mest bara sänkt och med snygga fälgar, jag känner mycket folk som är kunniga med bilar.

Fast det betyder ju inte att de vill meka med din bil på sin egen fritid.

Men om du menar en vanlig bil med lite sänkning och fina fälgar så är det ju bara att tuta o köra.

Vad har du ägt för bilar innan? Du har ju, som Evildan påpekat, i stort sett bara gjort köpråds-trådar här på forumet. Blev det något av dessa, eller har du ältat bilköp i flera år? Annars har du ju den initiala kunskapen som behövs, dvs betala skatt/försäkring, tanka och byta däck när vintern kommer. Sedan är det ju bara att grotta ner sig i modellen man äger, lära sig mer om dess bra och sämre sidor och testa att göra egna jobb. Byta stift, filter och olja är ju första steget, sedan ger man sig på bromsbelägg, skivor och annat. Rätt vad det är kan man en hel del. smile

Ja jag äger en Skoda Octavia 1.8T Elegance -02 sen ett tag tillbaka men är sugen på nåt annat, en snygg volvo man kan dunka musik i typ.

Volvo V70 TDI "SMK" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang